2008. június 19., csütörtök

Foci eb

Sok hátránya van, hogy egyedül vagyok itthon a gyerekekkel. Az egyik, hogy nem tolhatom a férjemre, hogy nézze a focimeccset a gyerekekkel. Nem mintha focista család lennénk, de amikor este 9 után is ment a vita, jó anyaként, gondoltam, hetek óta először bekapcsoljuk a TV-t és nézünk egy kis meccset. Nem vagyok kiművelt emberfő, pláne, ha a futballról van szó, így a gyerekek legtöbb kérdésére nem tudtam a választ.

Hogy miket kérdeztek? Íme:

Kik játszanak? (OK. Ez oda van írva: Portugálok és németek.)
Kinek drukkolunk? (A németeknek?)
Miért? (Mert németek vagyunk?)
Tessék? (Német a nevetek, nem?)
Melyik színű csapat a német? (Fogalmam sincs. Talán a fehér?)
Mi a kapu? (Bakka kérdése. Hosszú Bakka, nem baj, ha nem magyarázom el? Nem, Mamika, nem baj.)
Volt Ronaldonak aranylabdája vagy ezüstlabdája? (Mije? Fogalmam sincs.)
Miért csíkos a fű? (Nem tudom, talán úgy vágták le?)
Ronaldo olasz? (Nem, brazil. Csak azt nem tudom, mit keres a portugál válogatottban!)
Miért Ballack a szerelmed? (Fogalmam sincs, miért kérdezték ezt a gyerekek…)
Ballack a férjed? (Bakka kérdése. Nem.)
Ki a férjed? (Papika.)
Ez ugye csak az első félidő? (Igen, sajnos.)
Ki a legjobb kapus? (Fogalmam sincs. Pepe: Boldi. Mert ő csak egy gólt kapott ma az oviban.)
Miért nem bírnak a portugálok egyenesen rúgni? (Fogalmam sincs.)
Ő a földön maradt? (Igen, Bakka.)
Ebben csak fiúk játszanak? (Igen, Bakka.)
A hercegnőm is nézheti? (Igen, Bakka.)
Miért nem lehet a pályán látni az esőt? (Nem tudom. [Most rendes vagyok, és az esővel kapcsolatos 378 kérdést nem írom ide.])
Miért nem találnak ki egy nyavalyás taktikát a portugálok? (Fogalmam sincs, Pepe.)
Miből készül a fehér csík a pályán? (Fogalmam sincs, Pepe.)
Feltűnt, hogy a képernyőn csak azt a részt mutatják, ahol a labda van? (Igen, Pepe.)
Kaka és káká miben különbözik? (Sok mindenben, Pepe.)

Az egyik jó kis gyerekkori élményem, amikor nagypapám az öcséimmel nézte a focimeccseket. A testvéreim inkább csendben élvezték (volna) a meccset, de Saki állandóan kommentálta a játékot és okoskodott. Mintha ő lenne az edző a pálya szélén. Úgy tűnik, hogy a dédunokája viszi tovább a családi hagyományt.

Komolyan mondom élmény volt.

Már aki ilyen élményre vágyik.

Mondjuk miután egy kis citrompálinkát legurítottam, már jobb volt…

6 megjegyzés:

arabeszk írta...

Ronaldo portugál. Könnyű összekeverni a brazil Ronaldoval, de az már nem játszik. (Mivel bölcsész vagy: a brazilok is portugálul beszélnek, így tényleg könnyű őket keverni).
Ajánlom még ezt:
http://www.sportingnews.com/yourturn/viewtopic.php?t=420429

arabeszk írta...

További segítség a mai meccs előtt:
http://sport.ibrany.hu/egyebek/szabalyok.htm

malyvacsiga írta...

Istenem, de jó, hogy nem csak én nem tudok a gyerekeim kérdéseire felelni. Sajnos én nem csak a focival kapcsolatban....

Névtelen írta...

most fedeztelek fel, és ez naaagyon jó! némely szereplő ismerősnek tűnik...

Névtelen írta...

én voltam a névtelen, mert össze-vissza kapkodok...

Daniella írta...

Köszönöm!!!