2008. január 6., vasárnap

100 dolog magamról

1. Nyilván mindenki tudja, hogy nem Daniellának hívnak. Bocs. Nem titok a nevem, csak nem akarom, hogy azok, akik szakmai okok miatt keresnek rá a nevemre, megtalálják ezt a blogot is.
2. Ha találkozunk, rögtön be fogok mutatkozni!
3. 17 éves koromban az egyik osztálytársam azt mondta, hogy az antiszemita kémia tanár pikkel rá. Amikor hazamentem meg kellett néznem az idegen szavak szótárában, hogy mit jelent az a szó, hogy antiszemita.
4. 20 éves koromban egy idióta megkérdezte tőlem, hogy szerintem lehet-e egy fallosz műalkotás. Nem értettem a kérdést, mert azt hittem, hogy Fallosz egy görög filozófus neve.
5. És ha már itt tartunk, már két gyerekem volt, amikor 33 éves koromban anyukám felvilágosított, hogy a tök és a fasz, nem szinonimák, hanem, hogy is mondjam, ugyanannak a szerkezetnek két különböző része.
6. Azt hiszem, ezek után leszögezhetjük, hogy burokban nőttem fel.
7. Bár 7 éves koromban elváltak a szüleim. Nem volt jó. Rengeteg széttört cserép maradt körülöttem. Azóta sem merek mezítláb járkálni…
8. Sosem éltem egyedül.
9. Mai napig félek itthon egyedül a sötétben.
10. Elhatároztam, hogy én nem fogok elválni.
11. A férjem mérnök és egy nagy gyárban dolgozik.
12. Nem az övé a gyár, hiába állítják ezt a gyerekek.
13. Nem szeretném, ha lenne egy gyára a férjemnek.
14. Mindig elhatározom, hogy figyelek, amikor a férjem a munkájáról mesél, de általában csak ezt hallom: blablablabla-csavar- blablablabla- blablablabla-alátét- blablablabla- blablablabla-levegőnyomás- blablablabla- blablablabla.
15. Három gyerekem van.
16. Négyet akartam, de megalkudtunk a férjemmel.
17. Mindegyik gyerek nevét én választottam ki.
18. A férjem mindegyiket megvétózta. Látszólag beleegyeztem a közös döntésekbe.
19. A szülés után viszont hagyta, hogy én diktáljam be a nevet. És persze azt mondtam, amit én akartam. Gondoltam gátvarrás előtt csak nem áll le velem vitatkozni.
20. Igen, ilyen sunyi vagyok.
21. Ritka neveket akartam. A fiúból valóban csak néhány van. De az első lányom neve nagyon gyakori lett mostanában. A harmadiknál biztosra mentem: Nem ismerek olyan embert, akit úgy hívnak, mint a kisebbik lányomat, akit szólítottak már Zeldának, Zelmának, Ilondának és Szonjának.
22. Nem, nem sajnálom a neve miatt. Majd megváltoztatja, ha akarja.
23. Két bátyám van. Kicsit szégyelltem őket kiskoromban. Nem volt soha az a sztereotipikus báty-húg kapcsolat köztünk, ahol az idősebb fiútestvér vigyázz a kishúgra.
24. Talán azért, mert a nővérük vagyok.
25. Mióta gyerekeim vannak és látom, hogy a testvéreim hogy bánnak velük, egyre jobban szeretem őket.
26. 13 éves koromban voltam utoljára népszerű az emberek között.
27. Azóta sem érzem magam jól nagy társaságban.
28. Kevés barátom van.
29. Rokonom viszont annál több. Őket is szeretem.
30. Gimnáziumban orvos akartam lenni. Egyszer bementem az anyukám munkahelyére, a traumatológiára, ahová épp egy sérültet hoztak be. Letettem az orvosi pályáról.
31. Érettségi után színházi rendező akartam lenni. Semprun: Nagy utazás c. regényéből készültem színdarabot írni, amikor egy hozzáértő ember kedvesen kioktatott, hogy először a dialógusokat írjam meg. Erre abbahagytam a dolgot.
32. Egyetem után hajtás-pajtás biciklisfutár szerettem volna lenni. Az akkori barátom (mostani férjem) kiröhögött. Tudod, hogy akkor hegyre felfele is kell majd tekerned, kérdezte. Letettem erről is.
33. Aztán tanár lettem.
34. Utálok sok ember elé kiállni és beszélni. Ez ideális tulajdonság egy tanár számára.
35. Az egyik álmom, hogy lefutom a New York-i Maratont.
36. A tatai tavat nem sikerült körbefutnom (7 km).
37. A Margitszigetet (5 km) viszont igen. Egyszer. Órákig zúgott a fülem és karikákat láttam utána.
38. Három nyelvvizsgám van: angol, német, olasz. Az utóbbi két nyelvet már elfelejtettem.
39. Három diplomám van. Egy bölcsész-tanári, egy szociológus-survey statisztikus és egy phd.
40. 25 évet jártam iskolába. Nem látszik rajtam.
41. A szociológus diplomámat az antiszemitizmusról írtam. (Hosszú utat tettem meg a 3.pont óta.)
42. Van kutatási témám: nyelvtanulás, nyelvtanítás.
43. Van publikációs listám, 41 itemmel.
44. Állásom nincs. Így is dolgozom.
45. Tagadom, hogy hipochonder lennék.
46. Bár kétségtelen hajlamom van rá, hogy a problémákat csöppet felnagyítsam és túldramatizáljam.
47. Ti nem izgulnátok, ha állandóan zúgna a fületek és fájna az oldalatok?
48. Nem tudok énekelni és nincs hallásom. Akkor sem, ha pisztolyt szegeznek a fejemhez. Amikor általános iskolában a tanító néni után kellett tapsolni egy ritmust, a legrövidebbet is elrontottam.
49. Nem is szeretek zenét hallgatni. Ez nem akadályozott meg, hogy ne könyörögjek ki egy ipod-ot a férjemtől. Rádióműsorokat podcast-olok rá.
50. Táncolni is utálok.
51. A helyesírásom pocsék, de ezt tapasztalhatjátok ti is. Azt mondták az iskolába, ha sokat olvasok, belemegy a fejembe.
52. Mindig rengeteget olvastam, eddig még nem ment bele.
53. Márai Sándor, Szabó Magda, Jane Austen és David Lodge minden sorát olvastam. P.G. Wodehouse-on dolgozom most, de ő nagyon sokat írt. A 92 könyvéből eddig 45-öt olvastam el.
54. Nagyon szerettem TV-t nézni, de miután a gyerekek megszülettek, leszoktattam magam, mert nem akartam, hogy tévés gyerekek legyenek.
55. 1993 óta minden évben követem a Tour de France-t.
56. A kedvenc ételem a csokoládé. A klasszikus tejcsoki.
57. A tenger gyümölcsei közül mindent szeretek. Kivéve egyet. Hogy mit, azt mindig elfelejtem. A férjem tudja.
58. 10 éve nem eszem marhahúst. Igen, a marhakór miatt. Tudom, hogy hülyeség, nem kell meggyőznötök.
59. Nem bírom meginni a tejet. Nem vagyok rá allergiás, csak hányok a szagától.
60. A gyerekeimnek naponta háromszor adok tejet. Szerencsére a mai tejeknek nincs már tejszaguk, baleset nélkül meg tudom melegíteni nekik.
61. A japán és az olasz konyha a kedvencem. Aztán az indiai.
62. Nem voltam még Svájcban, Franciaországban, a Benelux államokban, Spanyolországban, Portugáliában, Írországban És még sok más országban sem. Európán kívül csak Észak-Amerikába szeretnék (újra) elutazni.
63. Egy osztálytársam sem lett híres ember.
64. Sőt, ahogy belegondolok, egy híres embert sem ismerek személyesen.
65. Bár annak a híres kenusnak, akinek a nevét elfelejtettem, a szülei itt laknak az utcánkban. De ez azt hiszem, nem számít.
66. Szörnyen béna a humorom. Ha azt gondolod, hogy vérig sértettelek, akkor nagy valószínűség szerint csak vicces akartam lenni.
67. A legtöbb dologról nincs határozott véleményem. Általában azt gondolom, amit utoljára mondtak nekem.
68. Nem szeretek ott lakni, ahol most lakunk, de elköltözni sem szeretnék. Értitek, ugye?
69. Azt szeretem, ha a lakásomban mindig tökéletes rend és tisztaság van. Három gyerek mellett ez kb. heti kétszer 10 másodpercre sikerül.
70. A gyerekek legjobb rajzain, fényképeken, családi papírokon kívül semmit sem gyűjtök. Élményeket sem.
71. Amit nem használunk, vagy nem tetszik, azt elajándékozom, vagy kidobom.
72. Ha rossz kedvem van, akkor szortírozok és dobálok ki dolgokat.
73. A férjem vett egy második kukát is.
74. Tele szokott lenni mindkettő, pedig évek óta szelektíven gyűjtjük a szemetet.
75. Utálok vásárolni. Mindent. Jó, könyvet nem.
76. A gyerekek ruháit a férjem veszi meg. Sokszor az enyémet is.
77. Vagy depressziós vagyok, vagy lusta. Még nem döntöttem el. Bár mivel tudjuk, hogy az első nem döntés kérdése, valószínű az utóbbi az igaz.
78. Szemüveges vagyok.
79. A testvéreim is, de ők megműtették a szemüket. Én nem merem.
80. Nagyon sok mindentől félek. Általában mindentől.
81. Nem igaz a pozitív gondolkodásról és a mind-over-matter-ről hirdetett maszlag. Ha a negatív gondolatok tönkretennék az embert, akkor az én agyam már az egész emberiséget kiirtotta volna.
82. Mindig a legrosszabbat feltételezem, ami általában sosem következik be aztán.
83. Ha valami nem megy, akkor kiabálok, vagy sírok.
84. Nagyon sokszor szoktam sírni.
85. Utálok sírni. Pláne mások előtt.
86. Igyekszem a gyerekeimet békén hagyni, hogy úgy éljenek, ahogy szeretnének. Ez meg is látszik rajtuk.
87. A férjemet viszont mindig dirigálom.
88. 10 éves korom óta vezetek naplót. Szinte mindennap írtam valamit.
89. Az első naplóbejegyzésem így hangzik: „Június 4. Kezdem a naplót: Ma érkezik a család többi tagja. Ma megyek K-ékhoz. És 7-kor érkeznek szárnyashajóval, Kinga, Villő, Tamás. Évácskáék kocsival jönnek előbb. Ők is mennek ki a hajóállomásra. ½ 7-kor ébredtem föl. Olyan aranyos Misike. Nem tudom, hogy mit hoztak Évácskáék, mert nem csomagoltak még ki. ½ 11-e (este) értünk haza!”
90. Igen, az egész életem ilyen izgalmas.
91. Szeretném, ha a gyerekeim úgy emlékeznének vissza a gyerekkorukra, hogy rengeteg klassz élményben volt részük.
92. Nem nyugtat meg a kertészkedés. Inkább idegesít, hogy bármit ültetek is el, az meghal.
93. Az nyugtat meg, ha ülhetek egy sarokban és olvashatok és/vagy írhatok.
94. Szeretném egyszer megírni családom társadalomtörténetét.
95. Még mindig szerelmes vagyok a férjembe.
96. Nem tudom elképzelni, hogy mással éljek.
97. Sajnos ez azonban nem akadályoz meg abban, hogy ne menjen az idegeimre naponta.
98. Talán, mert nem ismerek nálam türelmetlenebb embert.
99. Viszont, ha valamit elhatározok, azt véghez is viszem.
100. Mint például ezt a 100-as listát. Nehéz volt, de most jó. Leszámítva, hogy még egyszer át kell olvasnom.

37 megjegyzés:

Angiii írta...

:)

Kata írta...

Úgy olvastalak, hogy majd' odaégettem a palacsintáimat!!! De örülök, hogy bemutatkoztál :o)

lombi írta...

Mi is szeretünk!

Daniella írta...

Köszönöm!
A férjem állítja, hogy a Margitszigetet többször is körbefutottuk, de én nem emlékeszem rá.
Azt viszont nem cáfolta, hogy nincs nálam türelmetlenebb ember...

malyvacsiga írta...

Ahhoz képest, hogy "nincs humorod", nagyon jól mulattam! Lehet, hogy azért, mert nekem sincs?????

malyvacsiga írta...

És megöl a kíváncsiság, hogy hogy hívják a gyerekeidet. :-)

malyvacsiga írta...

Akkor a következő néhány napot alapos olvasással töltöm majd... :-)

Névtelen írta...

Ez nagyon tetszett. Mennyire másnak képzeltelek!!! Őrület. Egy ilyen lista jobb, mint egy önéletrajz 100 oldalon át.

Cecus írta...

Daniella drága, mi az, hogy nincs humorod?
Én nem szeretem nagyon a viccmesélős férfikollégáimat, viszont a te sorokba rejtett (ön)iróniádat igen.
Kell több?
Cecus
u.i.: Szakmai ártalomból papírgyűjtéses oldalakat kerestem, így találtam rád. Sosem lehessen tudni, mondaná Micimackó (mármint hogy milyen hivatkozás juttat el egy embert a másikig).

Unknown írta...

Ilyen listát mindenkinek kéne írnia magáról, csak hogy kicsit tükröt tarrtson magának! Gratulálok neked a kitartásodhoz, meg fogok próbálkozni ezzel a listával én is, de kicsit még várat magára, mert épp most ordít a kéthónapos fiacskám, ki tudjamiért :(, de a lista meglesz, hamar, remek olvasmány vagy, köszi hogy időt szakítasz rá! Szilda

Daniella írta...

Sziasztok!
Bocsánat, de nem vettem észre, hogy kommenteltetek ide!
Köszönöm NAGYON!

Noémi írta...

Szia,
Jaj, nagyon tetszik a blogod!!! Órákat ültem éjjel a gép előtt és röhögtem..asszem semmi baj a humoroddal. Azt hiszem a görbe tükreidben sokszor magamra ismerek..folytasd lécci!

Daniella írta...

Köszönöm Noémi, NAGYON!

Névtelen írta...

én is nagyon röhögök ám!

Daniella írta...

kezdek zavarba jönni!
Köszönöm nagyon!

csigaház írta...

Hát, nem tudom, de én halálra röhögtem magam az öniróniádon, szerintem nagyszerű ember az, aki így szembenéz önön magával.

Örülök, hogy olvashatlak.

a mesélő írta...

Jó régen írtad, de én most röhögtem rajta könnyesre magam. Zseniális:)))!

misumma írta...

A bejegyzéseidet már olvasgatom, de a listáig most jutottam el - nagyon édes! Azt hiszem nálam 30-nál elfogynának a sorok, de nálad még 90-nél is kacagtam (bár közben néha a szemöldököm ráncoltam, hogy ezt most rólam szól vagy rólad).
Könyvíráson gondolkodtál már???

Névtelen írta...

Nagyszerű!!!

Rengeteg közös vonásunk van:) egyszer írok majd én is ilyen 100as listát:)

Névtelen írta...

Ja és az én legkisebb lányom neve: Zina Angelika. (keresztelve pedig a Zinaida névre lett, de van még Dominikám,Lászlóm, Málnám, Dorottyám is:)

Daniella írta...

köszi nagyon!

alliteracio írta...

Véletlenül pottyantam be hozzád, a blogok közötti kóborlásaim során...A címre figyeltem fel, fogalmam sincs, miért...(Ne nevess ki, de azt hittem, valami cicás blog, vagy valami kis kedvencekről szól...és katt.)
Háááát(talnemkezdünkmondatot)....te jóisten, másfél órája olvasgatok itt, olyan a blogod, mint egy jó könyv! LETEHETETLEN!!:)
Most még csak ugrabugrálok a témák között -mint a kisgyerek, aki beszabadul a vidámparkba, ide fut, oda fut, hogy aztán majd szisztematikusan mindenre felüljön :))) - de úgy érzem, "hazajáró lélek" leszek ide.
Egyszóval azonnal a szívembe loptad magad. A remek stílusoddal, az őszinteségeddel, a ragyogó humorérzékeddel, gyerekeid történeteivel, mindennel.
*
Így ismeretlenül is szeretettel üdvözöllek, s jövök mééég!! (És ez nem "fenyegetés" :D)
-Ági-

Daniella írta...

örülök, hogy tetszik!

matusi írta...

Szép bemutatkozás:) van hasonlóság köztünk:) Én is az antiszemitizmusról írtam, szociálpedagógusként. Én az általánosságban vett előítéletektől jutottam idáig:) Wodehouse mindent megmagyaráz:)

tintarajta írta...

én is csináltam egy ilyen listát... mert nagyon vicces, szét röhögtem a fejem, és ezt kívánom mindenkinek! de mentségemre legyen mondva, hogy a testvérem akaratának engedelmeskedtem.

balibaa írta...

örülök, hogy ezt is elolvastam - mondott újat is, de az alap azért bármelyik bejegyzésben benne van.

Alensha írta...

szerintem hihetetlen jó fej vagy, és egyébként a helyesírásoddal sincs semmi baj :)

Hegemony77 írta...

Szia! Én ma találtam Rád! Nagyon tetszett ez a lista magadról, és nagyon vicces volt, férjem is hangosan kacagott a szófordulataidon! Azt hiszem a blogoddal újabb olvasnivalóra leltem!

Xarvas írta...

Szia:)

Nekem a barátnőm mutatta meg a blogod, sírva nevettem.. nagyon jó. Ez a kedvencem:
"81. Nem igaz a pozitív gondolkodásról és a mind-over-matter-ről hirdetett maszlag. Ha a negatív gondolatok tönkretennék az embert, akkor az én agyam már az egész emberiséget kiirtotta volna." ezen még órákig röhögtem. Sok ilyen jó bejegyzést kívánok még :)

Olgi

Szemi írta...

Most találtam véletlenül a blogodra, hát nagyon jóóó !!!
Méghogy nincs humorod? Akkor én min nevetgélek itt már fél órája?
:))

Az jutott az eszembe ezt a postot olvasva, hogy rég olvastam ilyen humoros könyvet...
Szóval nem gondoltál még rá, hogy írhatnál egy könyvet?

Ildifolt írta...

Szia! Véletlenül - vagy mégsem - kattintottam a blogodra, hogy szétnézzek itt. 2 órahosszat olvasgattam, de jövök még majd. Szerintem rendszeresen.

További sok jó, érdekes témát kérek szépen. Ugyanilyen élvezetes előadásban - na, jó ez kicsit keményen hangzik, de...

Névtelen írta...

Szia!
Most találtam ide, már nem is tudom hogyan :) Könnyesre nevettem magam, már egy órája itt olvasgatok :) Nekem nincs blogom (csak gasztro, az is elég uncsi), így bemutatkozni nem tudok, de maradnék, ha nem bánod!!! Sztem szuperjó humorod van :)

Gabi írta...

Szia!
Potyogott a könnyem a röhögéstől...még szerencse , hogy szóltál, nincs humorod, erre magamtól biztos nem jövök rá:)

Roodkapje írta...

Daniella, szerintem sincs humorod.
....
...
..
Csak vicceltem!

Törpilla írta...

Most fedeztem fel a blogodat, olvasgattam belőle pár fejezetet, de ez a bemutatkozás haláli volt! :)) Dőltem a röhögéstől, annyira jól megírtad! Szerintem nagyon fogom élvezni a többi bejegyzésedet is! :)

Névtelen írta...

:)) nagyon sok mindenben hasonlítunk! Én is antiszemitizmusról akartam írni és én is survey-es voltam. tehát valszeg ismerjük egymást :) a többiből is sok stimmel. nekem tetszik.

Gabriella írta...

11,5 evnel is tobb telt el a 100-as listad ota... Hozzam most jutott el a blogod. Annyit mondhatok, hogy remelem, semmit nem valtoztal! (Bocsanat, hogy most eppen nem magyar ekezetes a klaviaturam.)