2010. szeptember 14., kedd

Figyelem a gyereket, de nagyon!

Igen, ZK betegségéről lesz szó. Már megint.

Bár az anyukám lecseszett, hogy miért csinálunk beteget a gyerekből, amikor (látszólag) semmi baja sincsen.

És én is azt gondolom, hogy nagy baj nem lehet, mert az első ovis torna után Gyöngyi nénin agyba-főbe dicséri, hogy milyen jól mozog. Vagy amikor egy nagycsoportos kislány jön oda hozzám, hogy „tudod, hogy ZK nagyon gyorsan fut”. És az óvó néni jelenti, hogy a gyerek nekifutásból mászik fel a legmagasabb helyekre is. És amikor a szemem előtt fut fel a hegyre.

De én akkor is még sokszor látom, hogy sántikál.

Igaz, hogy pár hete úgy érzem, javul az állapota*, és igen kevesebb gyógyszert szed, bár még a bázisterápia (így hívják?) még legalább másfél évig menni fog.

És akkor pár hete megpedzette az anyukám azt a témát, amivel nem tudok, mit kezdeni. Mert mondja a mamám, hogy ő egész nap figyeli a gyereket, és igen, a jobb lába vékonyabb, mint a bal, de ő nem lát semmi sántítást rajta. EGÉSZEN ADDIG MÍG ÉN NEM JELENEK MEG A SZINEN. Mert akkor tényleg sántítani kezd.

Nos, az anyukámat persze leintettem. Mert így hálálom meg a sok ezer órányi ingyenes gyerek felügyeleti szolgáltatásait.

De ugyanezt a témát hozta fel ma reggel A. is. Hogy direkt figyelte, hogy megy ki reggel ZK a fürdőszobába. ÉS SEMMI BAJA NEM VOLT. Amikor viszont én kézen fogtam, és elindultunk a konyha felé, akkor viszont határozottan húzta a lábát a gyerek.

NOS?

Gyakran vádolom a legközelebbi hozzátartozóimat, hogy nem aggódnak kellőképpen ZK-ért. Hogy minden aggódással kapcsolatos feladat az én vállamat nyomja. Hogy nem is tudják, hogy kell aggódni. És amikor kérdezik, miért is aggódjanak egy (látszólag) teljesen egészséges gyerekért. Akkor én kiborulok: HOGY NEM LÁTJÁK, HOGY SÁNTÍT A GYEREK???

Lehet, hogy tényleg nem látják? Mert nekik nem sántít? Legalábbis nem annyira?

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

...és most...
Hogyan tovább?
Kata

Ízbolygó írta...

űűűűű! Nem akarlak kiborítani, de tudod, ez simán lehet....

Daniella írta...

hogyan tovább? úgy tűnik, hogy valami nincs rendben vele, úgyhogy neurológia lesz a következő lépés... hurrá! még mondott valami gerinc mr-t is a reumatológus, de akkor én már befogtam a fülem és hangosan laláztam...

Névtelen írta...

Már nagyon ideje, hogy a dokik összekapják magukat! Találják meg végre mi van a kis ZK-val, hogy megnyugodhasson mindenki!

...mi is.
Kata

Névtelen írta...

Én teljesen egészséges családban növögettem,s periódusonként egy adott helyen sebesre vakartam a lábam,s jártunk orvostól orvosig , és nem tudták kideríteni az okot (hahaha, persze, hogy nem), a mai napig nem értem teljesen magam, talán plusz odafigyelést akartam , hogy miért azt nem értem, mert mindig foglalkoztak velem rendesen.
Még nem mertem anyukámnak elárulni azóta sem, pedig jó pár évig szórakoztattam őket a témával...:-S
Talán pszichomókus tud erre okos magyarázatot.
Gondoltam megosztom Veled...