2010. szeptember 6., hétfő

Nevek

Dráma nélkül sikerült az iskola évet kezdenünk. Legalábbis én nem tudok semmiről… Igaz, befogtam a fülem és hangosan laláztam…

Első nap ZK frizurával tért haza. Az óvó nénije két kis copfot font neki. Ez fizikai lehetetlenségnek tűnik ZK rövid haját nézve, de az óvó nénik nem ismernek lehetetlen, rendszeresen befonják a lányom haját.

Én: Melyik óvó néni csinálta meg a hajadat?
ZK: Öööööööö.

Itt már túráztatom az agyam, mert a lányomnak két óvó néni és egy dadus nevét kellett (volna) megjegyeznie a tavalyi év alatt. De ez nem sikerült neki. Legalábbis a válaszából erre következtetek.

ZK: A göndör hajú.

A göndör hajú, akit ZK reggel úgy ölelgetett, hogy kezdtem már féltékenyen lenni…

ZK haját másnap is befonta az óvó nénije.

Én: Ma ki csinálta meg a hajadat?
ZK: A másik óvó néni.

Tehát a „göndör hajú” még a jobbik válasz volt…

Lássuk Pepét. (Bakka itt nem fog feltűnni, mert ő az óvoda összes dolgozójának a nevét tudja. Még annak az ideiglenes kertésznek is, aki csak néha jár Béla bácsinak segíteni. A gyerekek nevét is tudja. A szülőkét is. A testvérekét is. A lánykori neveket is.)

Pepe idén megúszta a cikizésemet, hogy nem tudja a padtársa nevét, mert percileg még nincs padtársa. Viszont kaptak egy új tanító nénit.

Én: Hogy hívják?

Pepe már számít erre a kérdésre, de persze a tanító néni nevére nem emlékszik, de azért kivágja magát.

Pepe: Hogy is hívják Máté anyukáját?
Én: Vikinek.
Pepe: Igen, Viki néni.

Pénteken aztán Pepe minden holmiját bent hagyjuk az iskolában. Miután megesküdött, hogy nincs leckéje.

Mire hazaértünk, aztán eszébe jutott, hogy még is van valami…

Én: Pepe, ezt nem hiszem el! Háromszor kérdeztem, van-e leckétek.
Pepe: Ez nem olyan lecke. Ez nem igazi lecke. Ez csak olyan leckeféle.
Én: Mit kell csinálni?
Pepe: Egy papírra színessel fel kell írnunk a nevünket. Hogy majd ki tudjuk rakni a padra, hogy az új tanító néni meg tudja tanulni a nevünket. Mondjuk a tanító néni is csinálhatna egy névtáblát magának, hogy mi is meg tudjuk jegyezni a nevét.

CSINÁLHATNA, PEPE, MERT EGY NEVET MEGJEGYEZNI ANNYIRA BONYOLULT FELADAT…

Főleg annak, aki az összes bakugán nevét elsőre meg tudja jegyezni…

Ne válaszoljatok! Tudom a választ…

3 megjegyzés:

a mesélő írta...

akkor csak magamnak jegyzem meg, hogy persze mert azok tényleg fontosak :)

csakBea írta...

Amikor a kisebbikem másfél éves volt, azt hogy : felhő, nem tudta kimondani, de a pterodaktilusz simán ment :)

martine írta...

Jaj, szegény Bakkára ezzel a névmemóriával nehéz sors vár :(