2010. szeptember 13., hétfő

Bakka iskolaérett!

Egyre több történet kezdődik, úgy, hogy dokumentáltam már, hogy Pepe …, de most… Mert igen, dokumentáltam Pepe iskolaérettségével kapcsolatos mizériámat, amely során rengeteg tapasztalatot szereztem, és így tudományos alapon, de pszichológiai tesztek nélkül, tudtam megállapítani, hogy Bakka iskolaérett.

Íme a bizonyítékok:

1. Pénteken ZK-t az ingás orvoshoz vittem. Bakka két napot szórakoztatta magát az ingás-fingás szóviccen. Bevallom az elsőnél még mindenki nevetett rajta, de a maradék 7845 alkalommal már csak Bakka találta viccesnek…

2. Szombaton délelőtt Bakka megkérdezte tőlem, hogy ugrókötéllel lehet-e embert ölni. Hirtelen nem is tudtam, mit válaszoljak, aztán kibukott belőlem az igazság… Remélem azért nem gondolja komolyan, amit tervez. Vagy legjobb lenne, ha nem tervezne semmit, csak elméleti érdeklődés vezette volna…

3. Vasárnap komolyan elbájolódott attól, hogy Pepe osztálytársa hónaljfingással* elő tudja adni a boci-boci tarkát. Így az ingás-fingás helyett azt hallgattuk, „Tedi milyen ügyes…” „ÉS NÉZD, MAMIKA, ÍGY CSINÁLJA.” A lányomat azonban eltiltottam a gyakorlástól…

Szóval iskolaérett vagy iskolaérett?

* Kerestem a helyesírási szótárban, hogyan kell írni, de nem találtam. A hónaljizzadásról vettem példát, bár én két a-val írnám a hónaljt. Ja, most látom hóna alja. De akkor mi a hón?

8 megjegyzés:

noiannája írta...

meg tudja fogni bal kezével a jobb fülét, jobbkezével a balt? be tudja fűzni a cipőjét? ha igen, iskolaérett.
ha a három diplomáddal nem tudod, mi az a hón, akkor mit vársz tőlünk?!?

csakBea írta...

Egyértelműen iskola érett! :)
Hogy mi a hón? Hát ezen már én is rengeteget gondolkoztam.

MuciFoci írta...

Nincs olyan testrészünk amit hónnak hívnak: http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&id=4759

A hónalj a megfelelő írásmód! :)

Névtelen írta...

Gugli barátunk szerint: http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&id=4759

gneke írta...

Milyen megnyugtató, hogy nem kell nevelésibe járnotok Bakka miatt, bár jó posztok születtek mikor Pepét vittétek. Önző dög vagyok, mondtam már?
Illetve a lányoknál egyértelmű, hogy mikor mennek iskolába, csak Pepe tavaszi. Nálunk a helyzet hasonló, egyedül a kicsi márciusi, de ha nem muszáj nem tartom majd vissza. Persze ismerem mindkét évfolyam (kisfelmenő) tanítónő felhozatalát, ettől még függhet a dolog.

Marguerite írta...

nyelvtörténetből úgy emlékszem,hogy a hón az a váll. volt.
lecserélődött, mint az alapszókincs-beli süv az osztrák jövevény sógorra.

Marguerite írta...

ez azért furcsa, mert miért cserélődik le egy olyan szó, aminek teljesen azonos jelentésű megfelelője már megvan a nyelvben. szociolingvisztikai érdekeség.
de ez kicsit már off itt :)

Névtelen írta...

Igen, a vállat hívták hónnak a régiségben. Vállalj is lehetne ezzel az erővel :) !