2008. február 14., csütörtök

Miért akarnak a gyerekeim a nagymamájukhoz költözni?

Hagyjuk a neveket. Nem fontosak. Így csak annyit árulok el, hogy Nagymama Egy: Ági. A másik nagymama, khm, khm, a saját anyukám. Most azt nem részletezem, hogy a mi gyerekkorunkban egészen máshogy mentek a dolgok, mert az egy egész külön bejegyzés lenne, beszéljenek inkább a tények magukért:

ALVÁS

Itthon: Mindenki a helyén. Na jó: Minden másnap a mi ágyunkban alhatnak el, de aztán a sajátjukban ébrednek.
Nagymama Egynél: A nászi ágyban. Nagymama a földön, Nagypapa a dolgozószobában.
Nagymama Kettőnél: Mindenki a földön a nappaliban.

EVÉS

Itthon: Azt kapják, amit én adok nekik.
Nagymama Egynél: Azt kapják, amit szeretnek, vagyis amit múlt héten még szerettek.
Nagymama Kettőnél: Azt kapják, amit kérnek.

TÉVÉZÉS

Itthon: Maximum előre vásárolt DVD mesék. Napi max. 20 perc, de nem mindennap. (Egy szó vagy kettő?)
Nagymama Egynél: Baby Tévé és Minimax.
Nagymama Kettőnél: Amit akarnak, de főleg CN és Jetix. Addig, amíg adás van.

ÖLTÖZKÖDÉS

Itthon: Felveszik, amit kiutalok nekik. Pepe egyedül öltözik. A lányok néha mást kérnek.
Nagymama Egynél: Csak félig vannak felöltözve, mert „nem hagyják magukat”. (Főleg ZK…)
Nagymama Kettőnél: Van rajtuk egy random ruhadarab, ami egészen elképesztően koszos.

MESE

Itthon: Egy-egy mese könyvből, itt-ott. Lefekvés előtt minden gyereknek külön mese, megint könyvből, amit kérnek.
Nagymama Egynél: Fejből non-stop mesefolyam.
Nagymama Kettőnél: Anyukámnak nincs hangja a sok olvasástól.

SÉTA

Itthon: Séta helyett kizavarom őket a kertbe játszani. Ha nincs olyan idő, hogy a nyugágyban olvashatnék, akkor bentről tartom szemmel őket.
Nagymama Egynél: Séta a Vérmezőn, Déli pályaudvaron.
Nagymama Kettőnél: Séta a Kaisers-ig, ahol mindenki kap valami ajándékot.

TILTÁS

Itthon: Életveszélyes dolgok megtiltva.
Nagymama Egynél: Életveszélyes dolgok megtiltva.
Nagymama Kettőnél: Mindent szabad.

SZOLGÁLTATÁSOK

Itthon: Létfenntartásához szükséges dolgokat szolgáltatom. Minden másról önállóan kell a gyerekeknek gondoskodniuk.
Nagymama Egynél: Amit kérnek, megkapják, a józanész határain belül.
Nagymama Kettőnél: Luxus szolgáltatások sora elérhető. Elképesztően könnyen. [Értsd: Az anyukám sosem zsarolja a gyerekeket, mint én, hogy megcsinálom, ha ti cserébe…]

TISZTÁLKODÁS

Itthon: Este gyors zuhany.
Nagymama Egynél: Este fürdés a kádban.
Nagymama Kettőnél: Nagy pancsolás a kádban, amikor a gyerekek szeretnék. Naponta minimum kétszer: délelőtt és este.

AJÁNDÉKOK

Itthon: Többször, mint ahogy egészségesnek gondolom. Ezzel próbálom zsarolni őket, hogy mégse költözzenek el itthonról. Jó taktika, nem?
Nagymama Egynél: Születésnap, névnap, Karácsony, Húsvét, és amikor a gyerekek rábeszélik Ágit, hogy a játékbolt felé kerüljenek.
Nagymama Kettőtől: Sosem távoznak üres kézzel az áldott jó gyerekek. „Nem is értem miért panaszkodsz”, mondja az anyukám „nálam soha semmi probléma nincs velük”.

Ki érti ezt?, kérdezem én.

13 megjegyzés:

Kata írta...

Ez kemény, valóban :D

Daniella írta...

És nem is túloztam (nagyon sokat...)...

Gabóca írta...

ez így jó, nem? Én is imádtam a nagymamámhoz menni - főleg az egyikhez.
Nálunk inkább a nagymamák jönnek át mostanában, és történnek furcsa dolgok. pl:
- a 6 hónapos lányomon a 2 éves gyerkőc pelusa van; de volt már fordítva is és ez a rosszabb.
- egy délután alatt elfogy fél kg méz (!), mint kiderült nem mézes teát, hanem teás mézet kaptak, had hasson...
- a fiamnak a csontvázakról kell mesélnem esti mese gyanánt
- a kád széléről popsitörlőket gyüjtünk be este.
- a sütő időzíthető órája nem működik, viszont néha sípol egyet. (éjszaka is)

De nagyon jól érezték magukat, és az elmúlt 3 órában hatszor kérdezték mikor jönnek megint.

arabeszk írta...

Katihoz én is bebútoroznék, ha mindig azokkal körözöttjeivel, padlizsánkrémeivel és egyéb kencéivel traktálna.
OFF: köszönöm a tegnap estét, megnyugodtam, hogy a Távol-keleten sem halnék éhen

Daniella írta...

Gabóca: Blogot kellene írnod!
arabeszk: Én köszönöm a vacsorát, a férjem átutalta a pénzt...

Kata írta...

Ezt a bejegyzést felolvastam a férjemnek, nagy sikered volt!

Daniella írta...

Köszönöm!

malyvacsiga írta...

Ez ismét naggggyon jó!

Daniella írta...

Köszönöm, Szilvi!

Fércművek írta...

Lehet, hogy ezt már nem is olvasod, de le kell írnom, hogy úgy rámjött a nevetés, hogy azt hiszem felkeltek a gyerekeim. Egyszerűen folyik a könnyem is. :))))

Daniella írta...

Köszönöm nagyon! Örülök, hogy tetszett!

nuccso írta...

Ismerős helyzet. Magamban már sokszor összeszedtem, miért is van ez így, és dühöngtem. Most, h elolvastam szinte ugyanazt, jót vihogtam. Magunkon. Is. Köszönöm.
Most találtam csak az oldaladra. Nagyon tetszik.

Piszke írta...

Ahogy nálunk mondani szokás: a szülők arra vannak, hogy neveljék a gyereket, a nagyszülők meg arra, hogy elrontsák.
De jól van ez így :)