2007. augusztus 29., szerda

Karintiai nyaralás II.rész

Talán az előző feljegyzésemből nem derült ki, de az egész család nagyon jól érezte magát a 6 nap alatt. Én nemcsak azért, mert Karintia valóban nagyon szép és minden faluban tucatnyi gyerekeknek való programlehetőség van, hanem azért is, mert kicsit olcsóbban jött ki az egész utazás, mint az egy hét balatoni nyaralás…

A szervezést az Internet-en bonyolítottuk, a http://www.bauernhof.at/ lapról kiindulva. Mivel elég későn ébredtünk fel, hogy idén is nyaralni kellene menni, így a legtöbb hely, amit kinéztünk már nem tudott fogadni. Végül aztán találtunk egy nagyon klassz hegyi tanyát. Itt. A szállás olyan szép volt, hogy kicsit izgultam, mit is fognak leamortizálni a gyerekek. Szerencsére egy felgyújtott konyharuhával (én voltam), eltörött pohárral (én voltam) és tönkretett zárral (ki volt az???) megúsztuk. Abból sem volt gond, hogy Pepe nekivágódott biciklivel a házigazda autójának, utolsó nap, indulás előtt fél órával. Csak a gumi hagyott egy hosszú fekete csíkot, nem horpadt be. Ja, és a pasi kapott letolást a feleségétől, hogy megint az útban parkolt.

A rengeteg kirándulás és látnivaló közül idén a következőket választottuk:

Séta Trebesing melletti „meseerdőben”, ahol az Alpok leghosszabb függőhídja van. A gyerekek még boszorkánnyal is találkoztak, akinek segítettek tüzelőt gyűjteni.

(Trebesing az első európai „babafalu”. Olyan gazdag, hogy a falu mellett futó autópályát befedték.)

Landskron Villach mellett. Itt van sólyomreptető-bemutató, ami fantasztikus volt, annak ellenére, hogy nem vagyok egy kimondott ornitológus típus. Kismadár: veréb/rigó. Nagymadár: sas. Pepe véleménye: Tényleg nagyon érdekes volt, de én untam.

Kirándulás a Tschirnock tetejére. Fényképezőgépet nem vittünk, de itt egy kép. Itt van gyerekeknek való túraút is, amit a férjem és a lányok vettek igénybe.

Siklózás Európa leghosszabb siklóján, a Reisseck nevű hegyen.

Arriach közelében van egy „gyökérmúzeum” (i.e. fák gyökereiből faragott figurák), ami igazi kisgyerekes program. A közeli tornapálya is, ahol életembe először láttam légyölő galóca „telepet”. Van itt egy cipőház is, aminek szintén nagy sikere volt a gyerekek körében.

De a lényeg, amiről nem is tudom, hogy felejtkezhettem el eddig. Az autópálya melletti csúszdás étterem!!!

És végül az irodalmi vonatkozás. Napok óta nem hagy nyugodni, hogy hol olvastam azt, hogy Karinthy család azért lett Karinthy, mert Karintiából származtak???

Nincsenek megjegyzések: