2009. április 17., péntek

Zuhany van nálam, és nem félek használni!

Tegnap egy csúszdás uszodában voltunk. A nagyok miatt nem aggódtam. De nem voltam benne biztos, hogy ZK, hogyan fogja venni az akadályt.

Nem, nem arról van szó, hogy a kisebbik lányom nem szeretné a vizet. Imád fürödni, pancsolni, vizezni, locsolni, dagonyázni.

Feltéve, ha a haját és szemét nem éri víz.

Mert akkor hisztizik. De nagyon.

Ezért van, hogy fürdéskor mindig a kád mellé teszünk neki egy törölközőt. Ha vízcsepp éri a szemét, akkor rögtön pánikszerűen becsukja, és vakon kitapogatja a törölközőt, megtörli az arcát és pancsol tovább.

Ha a testvérei vele vannak, akkor a vakon tapogatózás elmarad, mert ők nyomják a kezébe a törölközőt. (Tud valaki szinonimát a törölközőre? Mert kellene még néhányszor használnom…)

Ennek eredményeképpen persze minden estére van egy csurom vizes törölközőm. És persze arcmosásról vagy hajmosásról, csak akkor lehet szó, ha jó kedvében van. És egy idő után meggyőzött minket ZK, inkább a kosz, mint az őrületes hiszti.

Szóval délelőtt az uszodában úgy telt, hogy a lányom kínosan vigyázott, nehogy vízcsepp érje az arcát.

Délután aztán rábeszéltem csússzon le velem a nagy csúszdán, aminek a végén elmerülős medencébe érkezünk.

ZK: „Rendben van, Mamika, de csak egyszer.”

Valóban egyszer csúszott velem. Aztán 3412-szer egyedül. Először még a csúszda végén ácsorogtunk, hogy a neki-nagy vízből kihalásszuk, de egy idő után már önállóan evickélt a partra.

Persze nem volt hiszti. És nem úgy tűnt, mintha bármi gondja lett volna attól, hogy víz éri a szemét.

Aztán még úszkált a víz alatt a különböző csobogó és hullámzó medencékben.

Úgy tűnik, hogy túl vagyunk egy újabb félelmen.

Este aztán rábeszéltem ZK-t hadd zuhanyoztassam le, mert a sok kemikáliát ki kell mosni a hajából.

És beállt a kádba.

És kinyitottam a zuhanyt.

És a lányom már nyitja is a száját hisztire.

De aztán meggondolta magát, és úgy döntött, nem szólt semmit.

Mert ZK nagyon okos kislány!

És valóban. Immár három zuhanyképes gyerekünk van. Legalább is addig, míg ZK nem dönt úgy, még sem szereti, ha víz megy a szemébe…

8 megjegyzés:

Pelikán írta...

Hurrá, gratulálok a nagylányhoz. Amúgy már a címből tudtam, hogy ez csakis ZK sztori lehet.

Daniella írta...

A címekkel sokszor bajban vagyok, de ezt most különösen szellemesnek gondoltam... Persze ilyenkor szokott lenni, hogy csak én rötyögök...

Pelikán írta...

Sikerült... Írtam még neked a mélylélektani előző topikod kapcsán :-)

Sziltó írta...

Éljen!!

Nálunk a törölköző az elég béna "türcsike" nevet viseli évek óta..

a mesélő írta...

Nálunk is türcsi van és a Balaton soha nem ment Viola szemébe csak a szuper csípős fürdővíz! De az is hajmosáskor fáj a legjobban...

Daniella írta...

Ja, nekem már semmi adalékanyagot nem szabad a fürdővízbe tennem... Jó, de a türcsi az szinonima? Nem becéző alak?

nyuszifül és vízitorma írta...

Esetleg fürdőlepedő? Vagy az túl nagy?

Daniella írta...

Nem az jó!!!