2009. április 20., hétfő

A gonoszság természetéről

Ennek, tudom, nem fogtok örülni, de Pepének születésnapjára megvettem Harry Potter és a bölcsek kövét hangoskönyvben.

Hogy nem tartom-e korainak a dolgot?

De abszolút korainak tartom!

Hogy nem tartom cikinek Harry Pottert?

Hát, kicsit.

Nem féltem-e, hogy félni fog a gyerek tőle?

De féltem.

Pepe mit gondol a dologról?

Amikor kibontotta a csomagot, nem gondolt semmit, mert fogalma sem volt, ki Harry Potter.

A több mint 7 órányi hangzóanyagot, három nap alatt „lehallgatta”.

Érdeklődve hallgatta, izgult, drukkolt, kacagott.

A könyv hatására viszont az esti beszélgetéseink alaposan átalakultak. Pepét leginkább Voldemort és Piton gonoszsága foglalkoztatta. Az egész dolgot a Gyűrűk Urához kötötte. Amit filmen látott. Igen, mind a három részt.

Hogy nem tartom-e korainak a dolgot?

De abszolút korainak tartom!

Hogy nem tartom cikinek, hogy Gyűrűk Urát néz?

Hát, kicsit.

Nem féltem-e, hogy félni fog a gyerek tőle?

De féltem. (És itt még nem is vallom be, hogy a lányok is látták a filmet…)

Pepe: Voldemort gonosz, mint Sauron.
Mi: Igen, de a gonoszságuk különböző.
Pepe: Miért?
Mi: Mert Sauron gonosznak született. Voldemort meg gonosszá lett.

Ezen Pepe erősen elgondolkozik. Amit kisebbik húga kihasznál.

ZK: És Gollám. Gollám is gonosz.
Mi: Gollám nem gonosz, csak a gyűrű megbolondította.
Pepe: Gollámnak van egy fal a fejében. Egyik fele jó, a másik gonosz. Mintha az egyik agysejtje jó lenne, a másik gonosz.
ZK: Értem. És Zsákos Bimbó?
Mi: ZK! Nem Zsákos Bimbó, hanem Zsákos Bilbó.

És ZK néz ránk, mintha az egész családja meghülyült volna.

ZK: Nem Bilbó, hanem Bimbó. Zsákos Bimbó.

És a filozófiai vitát elfújta a szél.

És nem, nem tudtuk meggyőzni, úgyhogy kijelentettük, hogy nézetünk szerint Zsákos Bimbó nem gonosz…

8 megjegyzés:

HJuice írta...

Az egyik legjobb barátom épp ennyi idősen OLVASTA a Gyűrűk urát - első osztályban, az órák közti szünetekben (vagy épp a pad alatt, nem tudom). Szóval talán nem korai.
Engem sajnos hidegen hagynak ezek a történetek, de bízom benne, hogy nem azért, mert "késő", hanem mert MOST nem állok épp ott, hogy lekössenek.
Különben meg sokat jelentett volna, ha a szüleim anno beszélgetnek velem a filmélményeimről...

Daniella írta...

Te vagy az én emberem...

Névtelen írta...

Hát gratula a lányoknak, hogy végignézték a filmet, bár gondolom nem egyhuzamban.
Tőlem a moziban csak azt lehetett hallani: vége van már?, vége van már? hát nem mondom mi volt a mögöttem lévők véleménye.
Elsőre nekem is nagyon durva volt a film, részletekben itthon végignézve már nem annyira, átbeszélve a dolgokat mi miből származik (pl elefántok) sok érdekes dolgot lehet megtanulni belőle.
Viszont lassan három éves gyerekemnek a Verda is bőven elég, szóval én nem nézetném meg vele. De ha ő lenne a legkisebb sokkal hamarabb látná ez biztos. Nem lehet kiküldeni, na akkor mi megnéznénk, te meg nem.
Nem tudom, de ha a gyerek jól alszik és fel tudja dolgozni az hallottakat/látottakat, miért ne?
Ildikó

folkus írta...

Én kilencévesen már A vérfarkas éjszakájánál tartottam. (Könyvben.) Arra nem emlékszem, hogy anyám tudott-e róla. Mondjuk úgysem tehetett volna ellene semmit - remek könyvkicsempészési módszereim voltak, ráadásul a mi időnkben még nem volt para egyedül hagyni otthon a gyereket, szóval mindent megtaláltam.
Nem hiszem, hogy ezek a könyvek kedvezőtlenül befolyásolták volna a lelki fejlődésemet. Sőt, megtanultam néhány nagyon fontos dolgot. Például ha elkezdenek embereket gyilkolni a közelemben, tutira nem fogok egyedül vécére menni. (Egyébként gyűrűket sem húzok az ujjamra csak úgy. Bár az a könyv nálam később jött.) :-)

Daniella írta...

folkus: :-))
Névtelen: nincsenek rémálmaik. Pepénél kivártuk az 5 éves kort, de tovább nem bírtuk a nyomást és bekapcsoltuk a DVD lejátszót nekik. A lányok meg boldogan mellételepedtek...

a mesélő írta...

Daniella, te ismered a gyereked. Ha elég okos hozzá és szívesen hallgatta! akkor neki való volt, főleg ha le is kötötte és átbeszéltétek. A párbaly kártyák sem jobbak,számomra érthetetlen és agresszív, akkor inkább 100x Harry Potter.
a párbaly kártya az a Yugi Oh kártya? nekünk olyan van. Amúgy azzal teljesen nyugodtan és sokáig eljátszanak a fiúk :)

Popianyu írta...

No para, a Gyűrűk Ura után a Harry Potter 1 már tündérmese. Az írónő egyébként minden kötetet olyan korú gyerekeknek szán, amennyi idős éppen Harry....Az utolsó 4 kötet egyébként egyáltalán nem való gyerekeknek, én felnőtt olvasmánynak tartom, imádoooom!

Daniella írta...

mi most itt az elsőnél megálltunk egy időre...