2009. április 6., hétfő

Néhány apró megfigyelés

1. Franciául beszélni tényleg nem ügy. Persze csak, akkor, ha az ember felül tud emelkedni azon a pszichés gáton, hogy a legtöbb mássalhangzót nem kell kiejteni. És a magánhangzók is olyan furcsák…
2. A gyerek tudhat valamit, amikor azt mondja: „Neked kell figyelned ránk, mert te szültél minket!” Azt hiszem, itt az ideje, hogy a munkám elé tessékeljem a gyerekeket.
3. Ha minden diáknak megcsinálom, amit ígérek, akkor jó néhány diplomát kaphatnék. Lehet, hogy megint ott villog a homlokom a „balek” felírat?
4. A tavasz egyik legszebb pillanata, legalábbis a gyerekek számára: megérkezett az új homok a homokozóba. Azaz, Papika megvette és hazahozta. A kérdésem csak az, hová fog tűnni 120 kiló homok a nyár végére.
5. Pepével elolvastuk Pepének felolvastuk a Lufi és Szamóca könyveket. Nemere István tudományos-fantasztikus regényeit. Mi legyen a következő? Harry Potter? Narnia krónikái?
6. Azt szokták mondogatni, hogy a nők harmincas évei azért rosszak, mert már elég öregek ahhoz, hogy ráncaik legyenek, de még elég fiatalok a pattanásokhoz. Szerény véleményem szerint ez a megfigyelés helyes. És már nagyon unom. Főleg a pattanásos részt…

11 megjegyzés:

Kiddy írta...

Könyvajánló:

Fecskék és Fruskák. Ha a tehéngondozásról már letett, garantáltan vitorlázni akar majd. =) Amúgy szuper könyv, az egyik legfiatalabb szereplő hétéves, úgyhogy szerintem biztosan tetszeni fog neki. Én még mindig imádom, pedig már öreg vagyok. =P
Janikovszkytól a Cvikkedli, esetleg...
Más nem is jut eszembe. De ha igen, jövök a kéretlen tanácsaimmal, ne félj! ;-)

Salomé írta...

Francia az jó nyelv, most mi a frásznak ejtsük ki azt a sok betűt?:D Sokkal jobb dallamosan folyatni a szavakat.

(bocs, mint hivatásos őrült kénytelen vagyok midnig hozzászólni a témához)

Angela írta...

Én rajongok a francáért. Fiam meg is akarja tanulni. Épp azt mondja, amit én: elegáns, dallamos.

Kiddy írta...

Akkor én vagyok az egyetlen, aki hülyét kap a franciától? =D
Leírnak egy e-t, egy a-t meg egy u-t, és minek ejtik? Ó-nak. O-t nem is írtak le. Ez nem logikus.
=D =D =D

Dorka írta...

Én tanultam/ok franciául, latinul, olaszul és angolul. A francia tényleg szép, de piszok nehéz. Az a kivétel, ha nincs benne kivétel. Kissé fárasztó a kivétel kivételeit tanulni, ami minden logikát nélkülöz.
Olvasni valók közül, Csukás és Janikovszky örök. Sztem ne mérgezd őket Narniával...

Cserny Timi Pookah írta...

Dorka, egy picit hadd vitatkozzak :)
a Narnia egyáltalán nem méreg, csak azért mert film is készült belőle. egyértelműen nem ilyen kicsi gyereknek való, mint Pepe, de nagyobb gyerek számára színvonalas, érdekes és kalandos könyvsorozat.

grey írta...

Könyvajánló:

Fecskék és Fruskák!!! igen nálunk is nagyon bejött, az egész család együtt hallgatta esténként, még apuka is csatlakozott. (lányom 8 éves)Sok további része van, ha közben rákattan a saját olvasásra, lesz min végigrágnia magát...és tutira vitorlázni akar majd! :)

Rumini(Berg Judit) szintén nagyon-nagyon jó, és van második része is, és készül a harmadik. Nálunk már házi társas is készült belőle. :)

Nefelé (nálunk ez is bejött)

M. Ende: Gombos Jim - imádta a lányom, pedig talán fiús egy kicsit(A végtelen történetet majd olvassák egyedül, az úgy jó igazán!)

Kiddy írta...

Gondolkoztam még a dolgon és eszembe jutott egy-két cím.

Erich Kästner: Emil és a detektívek.
Imádom!!! Nagyon lebilincselő és tele van gyerekekkel. (A folytatása, a Három iker már nem tetszett annyira, de nem volt rossz az sem.)

Frank L. Baum: Óz, a csodák csodája. (Ez lehet, hogy lányos egy kicsit...)

Mark Twain: Tom Sawyer kalandjai. Főleg a kincskeresős rész. =)

De a Fecskék és Fruskák mindenképp! =) Mostanában adják ki újra a könyveket. Ja, és 12 részes. Készülj fel. =) Még nem jelent meg mind magyarul sajnos.

Daniella írta...

Nahát! Köszönöm nagyon!!! Emil megvan. Most olvastam újra nem rég. Tényleg! Tom Sawyert is most olvastam, és igen. A Fecskék és fruskákra ráállunk, igérem! grey köszönöm a többi ötletet is!
Francia nyelvleckéket egyelőre nem fogok venni, bár tényleg tetszik a nyelv, mert az angollal élek házastársi kapcsolatban egyelőre...
köszönöm a sok jó ötletet!!!

Julis írta...

Fecskék és Fruskákat kiadják mind? Eddig 7 vagy 8 jelent meg magyarul, olvastam én is szorgalmasan a gyerekeimnek, bejött nekik is. A mai napig vitorlázni szeretnék :DDD
Gugli térképen néha keresem a helyszínt, ja készült az alap műből film is, na az is megvan videon :))))

Daniella írta...

Sikerült az első kötetet beszerezni!