2007. december 4., kedd

Breach

Fogalmam sincs mi a magyar címe a filmnek, persze DVD-n láttuk. Mozi lehetősége teljesen kizárva mostanában...

Mivel én azokat a filmeket szeretem, amiknek a címében szerepel a szerelem szó, a férjem meg a sci-fi-t, vagy, ha Angelina Jolie meztelen, (gondolom, hogy egyikkel sincs egyedül), elég nehéz közös nevezőt találni. A problémáról egyébként sokkal viccesebben ír Para-Kovács Imre itt. (Nem, nem olvasom a Hóciőt. Miért?)

Breach viszont egy közös nevező volt.

Pár éve volt nagy hír Amerikában Robert Hanssen története, aki becsületes amerikai ügynöklétére információkat árult Moszkvának, úgy, hogy a háza közelében lévő erdőben rejtett el a titkos anyagokat, amiket aztán a gonosz oroszok összeszedtek. Jó kis pénzt keresett vele.

A film ezen az igaz történeten alapszik és nagyon jó. Ezt abból mértem le, hogy este 9-kor kezdtük el nézni és nem aludtam el 9 óra10 perckor (pedig szoktam!). Ryan Phillippe játszotta azt a fiatal ügynököt, aki bár tök hülyének tűnik, végül mégis elkapja a zsiványt. Bocs. Nem gondoltam, hogy valaki azt hiszi, hogy a végén nem.

Ryan Phillippe-ről eddig annyit tudtam, hogy Reese Witherspoon férje volt, amíg meg nem csalta, aki ezért kirakta a szűrét. A Veszedelmes viszonyok amerikai tini-változatának (Igen, láttam. Miért?) forgatásán jöttek össze, és nagyjából ezt az egy filmjét láttam RP-nek. Amire ki akarok lyukadni, hogy nagyon jól játszotta a beszari kis ügynököt, aki az orráig nem lát, és két balkeze van, de aztán a végére összeszedi magát.

Ajánlom!

Nincsenek megjegyzések: