2007. november 14., szerda

Igazolást írok

Pepe elmúlt öt éves, és ezért, ha hiányzik az óvodából, akkor vagy szülői, vagy orvosi igazolás kell. Nem tudom miért, mert az orvosi sem azért kell, hogy egészséges és közösségbe mehet, hanem, mert kell. [Vagyis inkább azt mondom, hogy én nem tudom, hogy miért kell. Biztos van valami tökéletesen érthető magyarázat.] Mi abszolút szabálykövető szülők vagyunk – feltéve, ha ismerjük a szabályt – igazolást írok.

Először lássuk a tényt: Még az iskolai őszi szünet alatt történt, hogy Pepét elvittem óvodába, de miután kiderült, hogy aznap gyűjtő van [Pepe szavával. Értsd: összevont csoport], nem a saját szobájukban, nem a saját óvónőjükkel, Pepe nem akart ott maradni, én meg nem erőltettem, elhoztam. Délután írom az igazolást:

Tisztelt Óvónők,

Pepe ma nem ment óvodába, mert utálja a gyűjtőt.

Tisztelettel,

Pepe Anyuka

[A. szerint ez így nem jó. Sok a tisztelt, és különben is ilyen nem lehet írni. Hiába mondom, hogy én vagyok a bölcsész, ő csak mérnök, én tudok írni a családban. Erre azt mondja, hogy akkor nem adja oda az óvónőknek a papírt. Mivel ő viszi Pepét az óvodába, meghajlok az érvei előtt, és újat írok.]

Kedves Óvónők,

Pepe ma az óvodába érkezés után, hirtelen rosszullétre panaszkodott, és ezért nem tudtam a napi foglalkozásra otthagyni.

Tisztelettel,

Pepe Anyuka

[A. szerint ez sem jó. Próbáljam egy kicsit kevesebb melodrámával és hazugsággal megoldani.]

Kedves Óvónők,

Pepe családi okok miatt ma nem ment óvodába.

Tisztelettel,

Pepe Anyuka

[A. ezt a megoldást hajlandó volt elfogadni, már csak azért is, mert az ő javaslata volt. ]

Ha bele is számítom, hogy én 14 éves koromtól kezdve magam intéztem az igazolásaimat és írtam alá az ellenőrzőmet az anyukám helyett, akkor is még jó néhány év igazolásírás áll előttem. Már csak azt kell kitalálnom, hogy kitől szerezhetnék egy jó adag biankó orvosi igazolást, hogy azokat is intézhessem én.

Nincsenek megjegyzések: