2009. augusztus 10., hétfő

Hogy mert Cseh Tamás meghalni?

Szóval elmegyek néhány napra nyaralni, és éppen a strandon hajkurászom a gyerekeket, amikor jön a hír: Cseh Tamás meghalt.

És igen, olvastam a Beszélgetőkönyvet és a Heti Válasz cikket, tudtam, hogy beteg. De mégis:

Hogy mert Cseh Tamás meghalni???

Nem is tudom, hol kezdjem. Mert annyi dalához van élményem. De mivel ez a blog a gyerekeimről szól, a végén kezdem.

Amikor Pepe kiscsoportos volt, hazafelé mindennap, és aki ismeri a 3-4 éveseket tudja, hogy nem túlzok, mindennap meghallgattuk erről a lemezről ezt a számot.

Mindennap mentünk a "nincsből a van felé".

Bakka kiscsoportjához pedig ez a lemez tartozik. Ezért tudják a gyerekeim, ki Petőfi Sándor, Arthur Rimbaud, Shakespeare William, József Attila és Dosztojevszkij.

Tudom, hogy a tény, hogy Cseh Tamás szövegeit szeretem, technikailag azt jelenti, hogy Bereményi Gézáért rajongok, de azért jó, hogy „dallamok mindig voltak”.

RIP

6 megjegyzés:

anna írta...

en is hallgattam sokat sokat kisocsemmel, "csehtomás"-nak hivta meg beszelni se tudott rendesen
[jaj jaj]

alliteracio írta...

Nagyon megrázott engem is a szomorú hír...Imádtam a dalait...azokon "nőttem fel"...istenem, hogy mennyit énekeltük, dúdoltuk a barátokkal...vagy csak úgy magamban...:(
Nyugodj békében Tamás!+

http://www.gyertyagyujtas.hu/index.php/9846.gyertyai

aliz írta...

a szövegek dallam nélkül nem ugyanazok (bár szöveg nélkül a dallamok se lennének... ugyanazok) - egymást hivták életre, Bereményi nyilatkozta is, hogy most már nincs ki....

aliz írta...

...inspirálja

aliz írta...

és ha nem tolakodás;
írtam róla (én is):
http://lineas.freeblog.hu/archives/2009/08/08/jajok/

és a lányom is szereti... megvan neki az összes CD-n személyes dedikációval...

(nekem még bakelit..., meg szemáélyes emlék a 25. szinházból)

Daniella írta...

aliz: nem tudom, nem fog-e túl fenyegetően hangozni: de mindennap olvasom a blogodat, és NEM SZERETEM AZOKAT A NAPOKAT, AMIKOR NEM ÍRSZ SEMMIT!