2008. november 13., csütörtök

Hittanóra

Írtam már a hittanról.

Pepe rendületlenül jár. Hozza haza a füzetet. Viszi a füzetet. Nem tudom, hogy színezi-e a színeznivalókat, mert nem ellenőrzöm. De a családi köztudatba bekerült a hittanóra. [Akárcsak a sportkör. Amit Orsi néni tart. Pepe: Orsi néni maga nem kemény. Csak az edzései azok.]

Tegnap rögtön ebéd után kellett elhoznom a gyereket az iskolából. Reggel kértem, ahogy felszólnak érte, siessen.

Persze a kedvenc-ebéd volt, így vártunk és vártunk és vártunk Pepére.

Aztán jött a hittantanárnő a hittancsoporttal. Mentek át a templomba.

Gondoltam rendes szülő leszek. Bemutatkozom, és elnézését kérek, amiért a fiam a mai órán nem tud részt venni.

Én: RitkaKülföldiNév RitkaKeresztnév ma nem tud részt venni az órán.
Hittantanárnő: Ne haragudjon, nem értettem a nevet.
Én: RitkaKülföldiNév RitkaKeresztnév.
Hittantanárnő: RitkaKeresztnév?
Én: Igen.
Hittantanárnő: Ilyen nevű gyerek nem jár hozzám.
Én: ???
Hittantanárnő: Nézze, anyuka, még a listámon sincs rajta!

És valóban nem volt Pepe rajta a listán. A tanárnő először próbált meggyőzni, hogy valószínűleg nem katolikus hittanra jár a gyerekem, majd elrobogott a templom felé.

Most itt adódna egy mellékszál, arról, mennyire nem vagyok hozzászokva ahhoz, hogy csoportos szituációkban egy felnőttnek nem tűnik ki az én fiam. Hogy harmadik hónapja jár órára és a tanár nem is emlékszik rá. Számomra ez elképzelhetetlen. De most ezt a szálat nincs kedvem kidolgozni, helyett inkább csak állok a suli előtt és nézek bután magam elé.

Mert számos bizonyíték mutat arra, hogy Pepe szerdánként suli után hittanra megy [Vagy lehet, hogy álnéven teszi ezt? Vagy kocsmázni menne? [Szia Anna!]]. Szóval a bizonyítékaim:

1. Van hittanfüzete. Ami ugyanolyan, mint a többi gyereké a csoportban.
2. Kedd este mindig figyelmeztet a fiam, rakjukam be a hittanfüzetét a táskájába.
3. Fénymásolt imákat és képeket hoz haza minden szerdán. [Már múltkor IKEA katalógusból kivágott képek voltak a hittanfüzetébe ragasztva, lehet, hogy már akkor gyanakodnom kellett volna?]
4. Pontosan tudja a fiam, melyik osztálytársa jár hittanra.
5. Minden héten kerül egy újabb rajz a hittanfüzetbe.
6. Pepe elmesélte, mit tapasztalt a templombelső megtekintésekor. „Képzeld, Mamika, van oltár!”
6. Az osztályfőnöke megerősítette, hogy Pepe szerdánként elmegy egy órára a hittancsoporttal.

???

Kicsit később Pepe befutott és mehettünk dolgunkra.

Én: Képzeld, Pepe, beszéltem a hittantanárnővel, és azt mondta, hogy még sosem látott téged.
Pepe: Most hülyéskedsz, Mamika, ugye?
Én: Nem, tényleg ezt mondta.
Pepe: ???

Két lehetőség marad a tanulságok levonására:

1. A hittantanárnő nem tudja, mit beszél.
2. A fiam megtanult rendesen hazudni (és konspirálni). Végre!

6 megjegyzés:

Unknown írta...

várjuk nagyon izgatottan a megfejtést....

Daniella írta...

az öcsém épp most telefonált, hogy most jár vagy nem jár... mi sem tudunk többet. majd jövő héten, amikor az osztályfönők elkapja a hittanos tanárnőt...

arabeszk írta...

Még jó, hogy nem A. akarja elkapni a hittantanárnőt.

Nora írta...

És abban biztos vagy, hogy ebbe az iskolába jár? És hogy az az osztályfőnöke, akit te annak gondolsz? Vagy másik iskola, másik ofő, másik hittan?

Névtelen írta...

meg kellett volna szagolnod a lehelletét.

Névtelen írta...

Esetleg Pepe álnéven fut?
Nagyon kíváncsi vagyok!