2010. október 15., péntek

Egy furcsa népszokásról

Büszke vagyok, ha a fiatalabb generációknak továbbadhatom a tudományomat. Hosszú évek „bézését” sikerült átörökítenem a fiamba. Legalábbis, úgy tűnik.

Elmagyarázom.

Pepe és csapata megírta a Bolyai matekverseny első fordulóját.

Pepe nagyon elégedetten számolt be a teljesítményükről.

Pepe: De azért Mamika az egyik feladatnál azt csináltuk, amit te tanítottál nekem.
Én: Mit is tanítottam neked?
Pepe: Hát tudod, ha nem tudjuk a választ, akkor ne hagyjuk ki a feladatot, hanem a „B” választ karikázzuk be!
Én: És ezt elfogadták a csapattársaid?
Pepe: Azt mondtam nekik, hogy ez egy régi népi szokás. Ha nem tudjuk a választ, akkor a „B”-t karikázzuk.
Én: És?
Pepe: Bali mondta, hogy erről népi szokásról már ő is hallott, és tudja, működik.

Hát ezt csak remélni tudom…

11 megjegyzés:

Sziltó írta...

De tényleg működik. Nálam is. :)

roll. írta...

ohjajj, akkor megtanitom a gyereknek, jovore szuksege lesz ennek nepszokasnak az ismeretere

Ani írta...

Ez de kedves. :-)

Zsuzsi írta...

hej sallárom...

martine írta...

Na, bakker, én meg túl bonyolítottam a dolgot: azt tanácsoltam, hogy általában ugyan karikázzon be valamit akkor is, ha nem tudja a megoldást, de a Bolyain számolja ki, hogy mennyit veszíthet a rossz megoldás megjelölésével, vagy mennyit nyerhet azzal, ha jó (így utánagondolva ezt jövőre feladhatják a Bolyain) Jó hírként a fiam azzal jött haza, hogy egy jó feladatmegoldásuk tuti van, és hogy a csapattársai mind vittek csokit, amiből neki is adtak - így megalapozódott a további csapatversenyeken való részvétel is :)

á írta...

nálam az Azás jött be, amit hosszú évek honfoglalózásával alakítottam ki, na meg ha nem tudjuk az évszámot, akkor 1903. furcsa, de többször bejön, mint nem, és ez nekem már bővel elég.

á írta...

persze bőven

lopede írta...

Én cézést tudtam :)

roll. írta...

martine, hat igen, az otleted tenyleg siman mehet a bolyais feladatok koze:)

SZJA írta...

Ilyenek ezek a népszokások...szájról szájra terjednek, közben kicsit megváltoznak...

roll. írta...

jokedvre deritesul, kaptam minap ilyen uzenetet, igy netezgessen az ember ebedszunetben:) "Ön a(z) http://bakkaespepe.blogspot.com/ oldalt akarta letölteni, melyet a Websense Web
Security Gateway a(z) Sex kategóriába sorol. A(z) ----- munkaállomásairól a kategória oldalainak
megtekintése nem lehetséges."