2010. október 6., szerda

A csönd

Vonzódóm a csöndhöz.

Sajnos a csönd nem vonzódik hozzám.

Mert hangos az életem.

Hangosan beszélek. Hangosak kiabálok. Hangosak a gyerekeim.

Hangos az autóm. A hűtőszekrényem. Az elszívóm. A mosógépem.

De eddig nem tudatosult bennem, hogy a kazánom is hangos. (Nem kazán, mondta az öcsém kissé leereszkedően, de az egyszerűség kedvéért hívjuk kazánnak.)

És ez a kazánnak nevezett tárgy tegnap este egy gyenge pillanatomban kapott el, mert, mit szépítsek a dolgon, bepánikoltam: Én nem fogok tudni egy ilyen hangos kazánnal együtt élni.

Felhívtam a szakértő testvéremet, hogy megállapítsa, telefonon keresztül, hogy a hangosság normál működési zaj, vagy valami rendkívüli.

Nem nagyon tudtunk beszélni, mert elkövettem azt a hibát, hogy megkértem a gyerekeket, maradjanak egy pillanatra csöndbe. Aminek következtében egész este üvöltöztek. Majd kicsit később találtak egy pénzdarabot az egyik fűtés-légcsőben.

Öcsém: Pénzdarabot? Hogy került az oda?
Én: Nyilván a gyerekek dobták be.
Öcsém: Nem mondtad nekik, hogy nem szabad oda semmit bedobni?

Míg kitaláljátok, mit válaszolhattam, megyek, keresek egy villát és döfködöm egy kicsit vele a dobhártyámat…

8 megjegyzés:

kikocs írta...

Megértelek. Én egy évben ha egyszer hallgatok zenét szándékosan, sokat mondok. Ez a villás ötlet lehet, hogy jobb egyébként...

Zsuzsi írta...

A mi nyári családi táborunkban a gyerekek - persze a mások gyerekei - egy laza mozdulattal elzárták a melegvízbojlert. Este jöttünk rá, amikor kb 50 ember szeretett volna zuhanyozni. A tettes persze nem került meg, és elég sokára jöttünk rá, hogy az a kék bigyó, ami pont egy ötéves kézmagasságában kelleti magát, mire is jó. èn most elkerülöm a villákat egy darabig...

engie írta...

Csendterápia...de jó is lenne :)))
Nálunk is állandóan zaj van, lévén hogy mindíg van itthon valaki.Még a nyáron történt, egyszerűen úgy alakultak a dolgok, hogy egyedül maradtam 2 (azaz kettő) órára. Nos, szépen elterveztem, hogy milyen jó lesz, végre nyugalom...és igen..az utsó félórában szabályosan vért izzadtam már, ötpercenként kirohantam a kapuba, hazaértek-e már :))))

Angela írta...

Villával döfködöm a dobhártyám!- Ez milyen poén már!

e írta...

...csendautomata a Moszkva-téren...

Magdaléha írta...

hát igen... az örök probléma.
Rájuk szólsz: egyre hangosabbak.
Nem szólsz rájuk: egyre hangosabbak...
Elmondod mi az amit nem szabad csinálni: öt percen belül teljes egyetértésben művelik...
Eszedbe sem jut mondani: ők annyira kreatívak, hogy a hajad égnek áll attól amit művelnek...

gneke írta...

Mit mondtál az öcsédnek?

Agyból Buddha írta...

Mekkora ötlet! A malac-persely elbújhat. Ebbe több fér... fogadjunk!