2008. december 11., csütörtök

Zsebpénz II.

Pepe eddig egyszer kapott zsebpénzt. És ahogy alakulnak a dolgok, lehet, hogy ez lesz egyben az utolsó alkalom is. De most nem erről lesz szó.

Hanem arról, hogy annak ellenére, hogy tőlem 300 forintot kapott, mégis vastag a gyerek, mert repülőrajttal indult, és, most, hogy itthon is legálisan pénzezhet, biztonságosnak érezte, hogy hazahozza a nagymamájánál eldugott több ezer forintját. Amit százasokban gyűjtött az utóbbi évek során.

A fiam le is bonyolította az első beszerzését a saját pénzéből.

És ezzel párhuzamosan elkezdődött a hiszti. Hogy mit is szeretne venni a zsebpénzéből.

A helyzet egyébként is elég súlyos, mert a mai világban semmi sem teremti meg jobban a karácsonyi hangulatot, mint egy hangulatos kis karácsonyi vásár. Hangulatos kis bódékkal. Hangulatos kis csecsebecsékkel.

AZ ISKOLA ELŐTTI TÉREN.

Így alighogy magunk mögött hagytuk a rendszeres délutáni hisztiket, hogy „Mamika, vegyünk fagyit”, MERT KÉT FAGYLATOZÓ IS VAN AZ ISKOLA MELLETT, (mert a fagylaltozók bezártak november elejére! hála az égnek!), kezdődik a karácsonyi vásár hiszti. A lányok nem aprózzák el, báránybőröket néztek ki maguknak. „De ha azt nem akarod, Mamika, akkor nézd azt a még nagyobbat. Az tehénből van. Azt is megvehetjük.”

Ja, épp ajánlani akartam, hogy vigyük haza…

Hogy mit szeretne a fiam?

Egy yin & yang medált. Lánccal. Mert lehet kapni a karácsonyi vásárban. És Máténak is van. És mert a fiam nem tud ilyen lánc nélkül élni.

És megy a hiszti: „Miért nem vehet ilyen láncot magamnak. Csak 550 forint.”

Rohadt egy anya vagyok, de nem engedtem meg.

Eddig legalábbis.

De nem tudom, meddig fogok tudni ellenállni a hisztinek…

PS: Ha valaki úgy érzi, hogy összeadta a 2+2-t, akkor ki kell ábrándítanom, nem a szerelmének kell, hanem saját magának. És nem, nem tudja a fiam, hogy mi is az a yin & yang. És nem, nem magyaráztam el neki, mert inkább a fejemet verem a falba az utóbbi napokban…

10 megjegyzés:

. írta...

Nem értelek! :)
Jobb lenne, ha kardot,puskát,kést akarna venni?
Ennél ártatlanabb dolgot keveset tudnék mondani.

Hétvégén a Hopp Ferenc Kelet-Ázsiai Múzeumban remek gyerekprogramok lesznek!
http://www.hoppmuzeum.hu/

HJuice írta...

Szinte minden posztodhoz megírhatnám, hogy ugyanezt éltük át mi is, de nem akarok túltengeni...

Zsófi tavaly nyáron megkapta a medált anyukáméktól a Balatonon - persze a jelentését nekem kellett elmagyaráznom, mert ŐŐŐŐK hívő keresztényként nem foglalkoznak ilyen keleti marhaságokkal... Ja, a láncot talán kétszer vette fel amúgy.

Daniella írta...

yko: igen, vannak anyák, akiknek semmi sem jó...
köszi a tippet!
HJuice: nekem nem vallási alapon van kifogásom, hanem azért mert kétszer venné csak fel... ÉS MINEK egy újabb kacat?

HJuice írta...

Ezt én abszolút megértem! Mi ezzel a medállal pont úgy jártunk, ahogy azt Te is vázoltad a nagymamás posztodban, és a nyaralás alatt ugye hatványozottan működik a bódéban vásárlás mechanizmusa...

(Különben az én világnézetem szerint inkább egy ilyen medál fityegjen a nyakában, mint egy kereszten lógó ember - BOCS MINDENKITŐL!!! - szóval talán félreérthető voltam, de nekem se vallási szempontból voltak kifogásaim.)

Névtelen írta...

A medál értékét majd pont az adja, hogy mennyit kell érte hisztizni...

Pelikán írta...

Basel, csak en vagyok itt optimista, pozitivumokra fokuszalo olvaso :-)!!!!
Azert az elso beszerzeshez gratulalok, Pepe nem csak iro ES olvaso talalkozora jar, hanem olvas is, legalabbis konyvet vesz, az elso zsebpenzebol!!!
Azt hiszem en sem engednem meg a lancot, de mire a layom ennyi idos lesz, ez azert meg valtozhat, ugyhos most nem fejtek ki markans velemenyt.

Daniella írta...

sajnos én feladtam: ma délután ÉN FOGOM MEGVENNI A LÁNCOT NEKI, mert mindig is az volt a baj velem, hogy fejben gyenge vagyok...

. írta...

Nem értem,mért így mondod.
A legjobb (a legjobb anyához illő) döntést hoztad.:)

Daniella írta...

yko: a hétvégét akkor nálad töltenék a gyerekek! :-)
Kelet-Ázsiai múzeum? De ha gondolod kereshetünk egy jó kis karácsonyi vásárt is... :-) (csak viccelek. vagy mégsem?)

. írta...

Kedves Daniella, ez igazán remek ötlet! És ha nem lennék abban a korban, amikor már egy nőnek illik tudni, hogy bizonyos helyzetek totális kudarccal fognak számára végződni,-akkor bizonyára örömmel fel is ajánlanám Nektek eme lehetőséget...