2010. november 29., hétfő

Mit tanultam a buliból?

Az történt, hogy életünkben először gyerek bulit szerveztünk születésnapra. Igen, először. Mert bár annak ellenére, hogy több gyerekünk több születésnapja is mögöttünk van (19 darab, ha jól számoltam), ez volt az első alkalom, hogy bevállaltuk a gyerek bulit. Amire nem rokonok-barátok gyerekei jönnek, hanem ovis társak. (Ha teljesen őszinte akarok lenni, akkor volt már két buli Pepe legjobb barátainak, de ők csak 5-en voltak, és nekem az volt a feladatom, hogy a két lányt eltávolítsam a környékről, így az eseményen nem kellett jelen lennem…)

És igen, ZK-nak sikerült kicsikarnia ezt. Mert onnan indultunk, hogy születésnapja alkalmából átjön a legjobb barátnője játszani. Aztán ZK mosolygott és könyörgött és én észre se vettem, hogy beadtam a derekamat…

Szóval a tanulságok/kérdések:

1. Nem akarok még egyszer 16 gyereket egyszerre a házamba tudni. SOHA TÖBBET.
2. Mi történt azzal a szabállyal, hogy a meghívottak 30% nem fog megjelenni?
2. A szülők gyáván meg fognak futamodni, hiába bíztatom őket, előre is, nyugodtan maradhatnak. Két apuka volt olyan bátor, hogy velünk töltötte az estét. Köszönet nekik. És egy anyuka is maradt, de őt én kényszeríttettem, nem önként tette…
3. Jó lesz, ha a felnőtteknek is szervezünk szórakozást. A mi esetünkben az apukák remekül elvoltak, mert az egyikőjük autója fent akadt egy kisebb szikladarabon a kertünk előtt: Mentés volt. IZGALOM!
4. Tervezhetünk bármilyen érdekes játékokat [itt csinálok úgy, mintha terveztünk volna valamit az Amerikából jöttem-en és a hideg-meleg játékon kívül…], a gyerekek leginkább üvöltözni és rohangálni akarnak majd.
5. Az üvöltözés-rohangálás eléggé megterhelő, főleg egy silányul hangszigetelt házban, az előnye viszont, hogy nem kell utána rendet rakni. Kis túlzással tökéletes rendben hagyták el a házat a kicsik.
6. Az előző pontból következően nem fogunk több bulit tartani sáros időben, mert akkor nem lehet kimenni a szabadba. (És nyáron sem, mert akkor igaz, hogy ki lehet menni játszani, de a barátok elutaznak. Igaz? Igaz! Köszönöm!)
7. A gyerekek nem fogják értékelni az ennivalót. Így a legegyszerűbb szendvicseket kell csak eléjük dobni.
8. A harmadik pontból következően azonban sok szörp/víz kell. Nagyon sok. Ijesztően sok.
9. A síró gyerekek vigasztalására fel kell készülni. Főleg lélekben. Drámai helyzetek voltak. Az egyik gyerek például megijedt Paca Cártól, illetve attól, hogy a CD-n énekeltek róla.
10. A WC-re kísérés hatalmas tanulságokkal fog szolgálni: Több gyerek megesküdött, hogy otthon ők 1) nem használnak WC papírt; 2) nem szoktak kezet mosni.
11. A lányok többsége nem szereti a csoki tortát. Hiába volt 16 gyerek, torta alig fogyott. Miért???
12. A drága játékokat jobb, ha elrakjuk. Pepe autóversenypályáját tette tönkre, a romokból ítélve, szisztematikusan valamelyik vendég gyerek. Pepe nem mert panaszkodni, lásd következő pont.
13. Ezentúl a legnagyobb büntetés nem a bezárás lesz, hanem a születésnapibuli-megvonás. Pepe már el is vesztette a jövő évi buliját. MERT AZ EGYIK VENDÉGKISLÁNYT MEGVERTE.
14. 13 pontból következően az összes érkező szülőtől elnézést kértem az esetleges atrocitásokért. Talán ezzel azt is elértem, hogy legközelebb nem engednek át hozzánk senkit…

7 megjegyzés:

martine írta...

Sajnálom, hogy (szerinted) rosszul sikerült a buli. A gyerekek talán másképp látták :)

Nálunk azt mondtam, hogy annyi gyereket lehet meghívni, ahány éves az ünnepelt, így a 16 gyerek olyan sokára jön össze, hogy addigra mi már nem is kellünk majd a buliba.

És örülök, hogy a lányom, aki szeret bulit szervezni, május végén született, mert így egyszer talán lesz majd olyan szülinapja, hogy nemcsak esőkabátban lehet a kertben ünnepelni. A fiam pedig évek óta úgy kompenzálja a novemberi születését, hogy nem akar idegeneket látni a születésnapján :D

rencsii írta...

Daniella,
és amikor majd az igazi ütős "anyámék-elutaztak-egész-hétvégén-de-basszus-szombat-este-már-haza-is-jöttek" bulikat fogják tartani???
Valószínű nem a csokitorta megmaradt mennyiségén fogsz siránkozni :D

Piszke írta...

Szerintem telejsen normálisan viselkedtek! Ez pont így zajlik nálunk is: lányok visítanak, de megfigyelésem szerint az életkor előrehaladtával az időintervallum rövidül. Idén csak 1,5 óra volt.

A fiúkat kivisszük az erdőbe. De nem hagyjuk ott őket, magunk után kenyérmorzsát szórva, hogy mégis hazataláljanak, hanem számháborúznak. Rohangálás, ordítozás, és vita a leolvasás érvényességén. 2 óra után egyetlen vágyuk csöndben leülni és számítógépezni.

Kaja fölösleges, a torta is majdnem, csak legyen pattogatott kukorica és 50 liter különféle édes vacak.

Mamazon írta...

Nálunk is csak egyszer volt buli, egész hasonlóan sikerült :)

Alensha írta...

bocs, hogy beleszólok, de aki összetöri az autópályámat, azt én is megverném, pedig felnőtt vagyok, szóval ezért kicsit drasztikusnak tűnik ekkora büntetés...

ki az a Paca cár egyébként? nem bírok rájönni :D

Magdaléha írta...

Rendes ennivalót mi is csak a felnőtteknek kínálunk. Ha a gyerekek ehetnek mindenféle nasit már nem is kell,más csak sok sok festékes-cukros víz...
Ötlet lánybulira: arcfestés, igaz kell egy türelmes anyuka, aki először sorra festi a lányokat, aztán rá lehet szabadítani őket a festékekre, gyönyörűen kipingálják magukat/egymást.

Névtelen írta...

Vicces bejegyzés volt! :-) Felelevenedtek gyerekbulis emlékeim (ötször tartottam)! Amikor egy héttel a buli előtt esőűző táncot kezdtem járni, ugyanis nálunk MUSZÁJ volt a kertet is bevetni (szerencsére májusban született a gyerek) Egy lefűzős mappában volt a programterv, a válságterv és a válság-válságterv. A kajáról mindenki ugyanezt mondja, amit Te is írtál, hogy bulin a gyerekek nem esznek. Hát a mi meghívottaink ebben nagyon rendhagyóak voltak. A fiam hamburgert rendelt (ha már a szőrösszívű anyja hallani sem akart a gyorséttermi buliról), gyerekenként két hamburgerrel számoltam és alig lett elég! Kaptak egy zsömlét, azt tettek bele, amit akartak, volt aki fél doboz mustárral ette az üres zsömlét, más három húst evett, a következő meg a húsra ropikat fektetett, rá ketchup-ot, és amikor udvariasan rákérdeztem, hogy tutira így szereti-e, azt válaszolta, hogy ők otthon így eszik :-)).(Ja és gondolom vécépapírt sem használnak, mint a ti vendégeitek :-)) Ültek az asztalnál (ebben az évben 16 gyerek) és tömték befelé a hamburgert. Olyan sikere volt a dolognak, hogy a következő évben is hamburger volt, akkor már hármat számoltam egy gyerekre! Szóval igazad van, egy ilyen bulin rengeteget lehet tanulni :-)
Üdv:
Kata