2010. április 13., kedd

Na végre…

A lányok növesztik a hajukat. Szerintem csecsemőkoruk óta, bár ekkor még nem tudtam róla. Igazán komolyra azonban az óvodában fordult a dolog.

Egy ideig nem értettem a dolgot: Mert az, hogy növesztik a hajukat, nem akadályozta meg őket abban, hogy ha a nagymamájukkal fodrászhoz mentek, ne vágassák le rövidre a hajukat.

Rendes anyaként, aztán mindig megvigasztaltam őket.

Bakka aztán egy idő után összerakta a dolgot: Már csak azt engedi, hogy a EGY KICSIT vágjanak a hajából. Ennek eredményeképpen percenként kell vágni, hogy elől ki is lásson. De elérte, hogy őt is fésüljék délutáni alvás után az óvó nénik. (Mondjuk, ZK elég erőszakos, így az ő kétcentis hajával is beáll a fonást kérő lányok sorába. ÉS AZ ÓVÓ NÉNIK BE IS FONJÁK!!! Igen, fizikai lehetetlenség, de mégis megcsinálják…) (Én is lassan kapcsolok, eddig eszembe se jutott, hogy azért akarnak a lányok hosszú hajat, hogy kapjanak külön fésülést. Azt hittem, valamilyen ovis-szex van a dologban…)

ZK viszont töretlenül bízott a fodrász Tündi néniben. És rövid haja is van.

Bár azt hiszem, történhetett valami. Tegnap éppen csatot rakott a hajába („Hogy ne lógjon a szemembe, Mamika” „Ez a két centi, ZK?”), amikor közölte a felfedezést. Illetve nem is felfedezés volt, hanem óvodai pletyka.

ZK: Képzeld, Mamika, Zsófi azt mondta, hogy akkor nő a haj, ha nem vágják le.
Én: BÖLCS ASSZONY EZ A ZSÓFI.
ZK: DE TÉNYLEG, MAMIKA.
Én: Elhiszem.
ZK: És én nem is fogom levágatni a hajamat, mert akkor nő!

Úgy tűnik, lesz még egy hosszú hajú lányom…

4 megjegyzés:

a mesélő írta...

Daniella! Az, hogy egy kislány hosszú hajat akar, sajnos nem jelenti azt, hogy nem fog ordítani minden fésülésnél- legalábbis nálunk...
Így maradunk a rövid "kleopátrás" frizuránál, vagy ha megnövesztjük, akkor néhány cirkusz után újra ekkora lesz.

Rore írta...

Az én lányom is növeszti a haját, de nem ovis divat áll a háttérben, hanem egy rajzfilm: drága lányom olyan hajat szeretne, mint a (japán) Csizmáskandúr mesefilmben Rózsahercegnőnek van. Az egy dolog, hogy a követendő példának kikiáltott mesefigura haja derékig ér, míg drága lányom haja Amélie-stílusban lett vágva, de Rózsahercegnőnek szőke (lányom szerint SÁRGA) haja van!! Persze ő is SÁRGA hajat szeretne... Kiegyeztünk abban, hogy ha olyan nagy lesz, mint én, akkor lehet sárga haja. Addig marad a növesztés. Viszont a "Rózsahercegnő-projekt" ideális zsarolási alap: 1)Rózsahercegnők nem sírnak hajmosáskor 2)Rózsahercegnő haja mindig szépen ki van fésülve 3)egy Rózsahercegnő nem visít fésülködéskor/hajszárításkor/stb. Összességében elégedett vagyok a Rózsahercegnő-projekttel :)

Zsófi írta...

Milyen okosak ezek a Zsófik! Hihihi

arabeszk írta...

Egyébként az évszázad bűntényének tartom, amikor annak idején levágattátok ZK gyönyörű szőke csigáit.