2011. május 10., kedd

Jó hír-rossz hír…

Nem akarom különösebben zártnak bemutatni magamat, de tény és való, hogy nem vagyok az a típus, aki az első szóra ugrik, ha arról van szó, hogy külföldre utazhat.

Bocs.

Szóval a jó hír, hogy a héten kaptam egy levelet, amiben egy konferenciára hívnak meg. Ebben még nem sok újdonság van, mert rengeteg körlevelet kapok konferencia meghívásokkal. De ez a levél személyre szóló volt. Keynote Speaker-nek hívtak meg. Ami először történik meg velem. És őszintén szólva nagyon jó érzés, és nemcsak azért, mert ilyenkor az ember összes költségét állják. Hanem mert, hiú vagyok, na.

A rossz hír?

Az első rossz hír, hogy a konferencia a 40 éves születésnapomra esik. Mivel továbbra is utálok előadni, valahogy nem tudom elképzelni magamat, hogy a születésnapomon plenáris előadást tartok, úgy 250 embernek. Persze a férjem, rögtön felhívta a figyelmemet, hogy szigorúan véve nem a születésnapomra esik a konferencia, hanem utána egy nappal, de mivel soknapos ünneplést szeretnék, így a születésnapomon van a konferencia és kész.

A másik rossz hír, hogy…

Nyilván valahol el kell kezdeni a dolgot, és tulajdonképpen nem meglepő, hogy nem a szakmám legfontosabb kongresszusán kértek fel előadás tartására. De akkor is. Nem látom magamat, ahogy november közepén Turku, Finnországba utaznom. Bár egy pillanatig azt hittem, hogy Turku Helsinki finn neve, de aztán a térképen megnéztem, és kiderült, hogy Turku nem Helsinki finn neve, hanem egy város Helsinkitől északra…

Egy szó mint száz, ha nincs ellene kifogásotok, akkor a születésnapomra hivatkozva lemondom ezt a lehetőséget…

26 megjegyzés:

bekkem írta...

Turku Helsinki finn neve... gyönyörű

Ritocs írta...

:-)
A XIX században egy ideig (3 évig!) Turku volt a főváros- nem is tévedtél nagyot! De nem ez a lényeg. Finnország legősibb városa, a legrégebben alapított egyetemmel XIV. századi katedrálissal, 9 híddal a város folyója felett, meg kikötővel, stb. Az előadás (hozzászólásokkal) 45 perc. De az összes többi időben lehet várost nézni, a jeges finn éjszakákban gyönyörködni, vodkát inni, hajókázni és ünnepelni a születésnapodat. Nehogy kihagyd!

Benenn írta...

Ne hagyd ki! Keynote speakernek való felkérés az egyik legjobb szülinapi ajándék, amit csak el tudok képzelni.

Kataca írta...

Én nem hagynám ki...
És valahol el kell kezdeni, szerintem kevés ember van, aki valami rangos konferencián kezd...de én ezt nem tudhatom.

Unknown írta...

Kihagyni? Ugye viccelsz?
Sot, a csaladot se hagyd otthon!!! Eloadas utan egy nagy tengerjaro hajon unnepelhetitek a szulinapodat Stockholm fele (Turkubol indul). A gyerekeknek hatalmas elmeny. Aludni a hajon lehet, varosnezes utan pedig vissza Turkuba.
(Fapados jar Turkuba Budapestrol, a hajo is abszolut realis aru.)

Matthew and Melinda írta...

Gratulálok!!! Egyértelműen emlékezetes szülinapod lesz Finnországban "karriered csúcsán"! :))

Jön majd a meghívás a AAAL-re is fő szónoknak, de valahol el kell kezdeni... :)

Ha kell tanársegéd, szólj, szívesen megnézném én is ezt az ősi városkát!

Zsuzsa írta...

Nem szabad kihagyni! Micsoda sztori a családi legendáriumban:...és amikor nagyanyáddal ünnepelt egész Finnország és a konferencia sokasága...ó, azok voltak a régi szép idők :-)... Ne légy gyáva, irány Finnlanidia, a Télapó, a rénszarvasok, a mökki, a tavak és a véget nem érő hideg országa :-D Kifogást nem fogadunk el!

Unknown írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
martine írta...

Utánanéztem, hátha nem jól tudom, mit jelent ez a szerep - de jól tudtam: "Témaadó beszédet mondó előadó, az adott tudományág, szakma szaktekintélye. Jellemzően az előadó munkássága és személyes elismertsége hívószó lehet egy sikeres konferencia meghirdetésére, megszervezésére."

A születésnapján az ember legyen nagylelkű: ne szomorítsd a konferencia szervezőit azzal, hogy a hiányod miatt mondják le potenciális résztvevők tömegei a részvételt!

Magdaléha írta...

Látom épp rábeszélnek... Jól teszik! Ha más nem, majd a férjed elintézi, hogy ott légy, ugye?

maze írta...

menj-menj!

szervezd oda a szülinapi bulidat is.

(engem meg vigyél magaddal bőröndben)

Olga írta...

Most,hogy a kolkok elszabotaltak a deli alvast,en semmit sem szeretnek jobban a 40. szulinapomra,mint Turkuban osztani az eszt egy konferencian. Nelkuluk.

matkom írta...

Hehe. A 40. szülinapomon januárban a szekszárdi kórház gyermekosztályán influenzás gyermekem mellett üldögélve csendesen azon gondolkodtam, hogy hol másutt szeretnék éppen lenni....:))Bevallom, hogy Finnország is megfordult a fejemben, hívják bár akárhogyan is. If I were you akkora bulit csapnék a konferencia helyszínén, hogy megemlegetnék még Turkuban is.:))

Névtelen írta...

Én megértelek, ha nem akarsz menni. Horoszkópom szerint nyilas vagyok, akik állítólag nagy utazók, ellenben én már attól tiszta para vagyok, ha 100 km-t el kell távolodnom az otthonomtól, még akkor is, ha más mindent megszervez. Mindenütt jó, de legjobb otthon. Csilla

Névtelen írta...

Most ez komoly? Ne legyél nyúl, Daniella! (ez nálunk családi biztatás, olyan régóta olvaslak, hogy kijár Neked is!) Szülinapi ajándék, elismerés, fényezés, MEGÉRDEMLED. Slusszpassz. Pussz.

Vera írta...

ne viccelj, Turku klassz hely! a keynote speakerség még klasszabb!

Kispiskóta írta...

Meg se merjük kérdezni, miről adnál elő.

gneke írta...

És ugye novemberben még nem is leszel 40 éves?

Névtelen írta...

turku nincs is északabbra, mint helsinki :) gyönyörű város, fél évig tanultam ott, csupa szép emlékem van...(persze lehet h én sem ott akarnám a kerek szülinapokat ünnepelni, távol a családtól)
esetleg egy plusz érv: az egyetemi központi épületek közelében (a katedrális felé) van egy Mansikkapaikka nevű minicukrászda, ahol valami eszetlen jó sütiket adnak

Névtelen írta...

eszedbe ne jusson lemondani! ez zseniális, hogy meghívtak! kétszeresen te vagy a főszereplő: a konferencián és otthon is! KI NE HAGYD!

dyna írta...

Tudom, h nem mi döntünk, és annak ellenére, h én is az itthon maradós fajta vagyok, menj kedves Daniella (nekem ez a név annyira nem az írásaidhoz való, olyan személytelen, olyan rideh, de ez legyen életem éegnagyobb problémája:)), szóval én is csak azt mondom: nem szabad kihagyni. És ha tényleg nem drága a fapados Turkuba, miért ne mehetne az egész család is utánad?! Itthon meg egy héttel később/korábban is lehet nagycsaládosan/barátokkal ünnepelni... ;) Remélem, sikerül meggyőznünk! :D

Névtelen írta...

Szia PepeBakkaZK Anyukája!

A 40. születésnapon legeslegjobb dolog a Gyermekeiddel és a Férjeddel lenned! Minden más elmúlik, miért lenne kicsit is jó idegenek előtt produkálni?
A Család a legjobb szülinapon!!!
Puszi.

Névtelen írta...

Már régen olvaslak és mivel én is tudományos munkahely mellett nevelek egy 11 hónapost, tapasztalatból mondom: Ne hagyd ki!!! Megérdemled Te is és a gyerekek is a szabadságot - ráadásul keynote speakernek lenni igazán megtisztelő.
Egyébként is Turku nagyon hangulatos hely, szerintem sokkal szebb mint Helsinki.
Szóval hajrá!

Benenn írta...

Ha jobban belegondolok, tényleg a Család a Legjobb Szülinapon! Tudvalevő, hogy ha aznap nem vagy itthon, már TILOS utólag ünnepelni. Meg különben is, ha engem még nem kértek fel Keynote Speakernek, akkor te se "produkáld magad idegenek előtt". Szánalom.

Névtelen írta...

ki ne hagyd! akik az ellenkezőjére bíztatnak, azokat úgy olvasd, hogy minden bizonnyal iróniával telve, cinikusan írták. :D :P

Hyvää matkaa!

- panka

Ízbolygó írta...

Még egy szavazat Turkura! Turku igen jó hely! Jártam már ott és nagyon király volt! Szóval nem kérdés: irány!!!