2011. április 20., szerda

Ez történt a héten. Eddig.

Dörrenést hallottátok?

Mi estünk pofára.

Csúnyán elbíztuk magunkat, na.

Hétfőn már eleve kicsit sokkos állapotban voltam, mert egy jó nevű budai gimnáziumban gyűjtöttünk adatokat, és a kilencedikesek befaltak reggelire. Majd rágás után kiköptek.

Szóval dél éppen elmúlt, amikor telefonált az egyik ismerős anyuka, hogy most fejeződött be az iskolák közti egyeztetés a felvételiről, és a körzetes kislányát, Bakka legjobb barátnőjét, nem vették fel abba az iskolába, ahová Bakkával is jelentkeztünk.

Rögtön pánik üzemmódba kapcsoltam.

Hívtam a férjemet, aki persze nem volt hajlandóak pánikolni velem. Várjunk addig, míg megjön a hivatalos értesítés.

Jó várjunk.

Aztán a következő félórában még kb. hatszor hívtam fel az uramat, hogy mi lesz, ha szegény középső gyerekünket nem fogjuk tudni beiskolázni. Így A. jobbnak látta, ha csinál valamit. Mert a délután további részében még szeretett volna dolgozni. Pepe tanító nénijét hívta fel, hogy nézzen utána, mi van Bakkával. A tanító néni utána nézett, és fél 4-kor jelentette nekem, hogy Bakka a kérdőjelesek közül az elutasítottak közé került. Nagyon szerették volna felvenni, de nincs hely.

Mit mondjak? Erre a hírre már a férjem is hajlandó volt velem pánikolni, aminek eredményeképpen a hétfő délutánt és estét őrült telefonálgatással töltöttük.

Mert B-terv nem volt. Mert annyira biztosak voltunk, hogy testvér-gyerekként felveszik Bakkát az iskolába, hogy más iskolát és tanító nénit meg sem néztünk.

Rövid idő alatt három olyan iskolát is találtunk, ahol szívesen látnák Bakkát. Ez megnyugtató volt. LESZÁMÍTVA AZT A TÉNYT, HOGY HA BAKKA NEM ODA FOG JÁRNI, AHOVÁ PEPE, AKKOR JÖVŐRE HÁROM HELYRE HORDHATOM A GYEREKEKET. DE EZ RENDBEN VAN, JOBB DOLGOM ÚGY SINCS.

Szóval miután meg volt az alternatív iskola, elhatároztuk, hogy kemény harcba szállunk Bakkáért.

Első lépésként egy fellebbezést kellett megfogalmaznunk. Így a hétfő éjszakát sem vad szex-szel töltöttük…

Második lépésként jól összevesztünk, hogy milyen is egy jó fellebbezés. Én egy hosszú novellában gondolkodtam, aminek az elolvasása utána szem nem marad szárazon. A férjem viszont úgy gondolta, hogy egy egyoldalas elegáns érvelő esszét fogunk írni. Végül ő győzött. Meg is írta. Én egy kicsit pofoztam rajta, mert nem mindegyik bekezdés kezdődött topic sentence-szel. És volt gond a kohézióval és a koherenciával is. Ami szerény képességeimből telt, azt beleadtam.

Aztán még edzettünk a másnapi beszélgetésre az igazgatóval. Először brainstormingoltunk, hogy milyen érvek jöhetnek szóba. Aztán a férjem kihúzta az összest, amelyek 1) hazugságok voltak; 2) fenyegetőztek, vagy 3) korrumpáltak.

MERT A FÉRJEM ÚRIEMBER.

Kedd reggel 8 órakor a férjem, a fellebbezéssel együtt, a repülőtér helyett az iskola igazgatójánál ült. „Hallottam, hogy hallotta”, mondta az igazgató néni. „Igen, hallottam”, mondta a férjem. Aztán kedvesen elbeszélgettek kocsmába és sufniba bejelentett gyerekekről, meg rossz körzetesítésről és a felvételi rendszer egyéb hibáiról.

A fellebbezésre, bár a munkát nagyon dicsérte az igazgató néni, és azóta már hívott is minket valaki, hogy adjuk oda nekik elolvasásra, mert azt mondta az igazgató néni, hogy nagyon jól sikerült, egyelőre nem volt szükség. Mert kiderült, hogy van az igazgató néninek terve, hogyan vegye fel a kimaradt 9 (!!!) testvér-gyereket.

Ma délelőtt aztán jött az újabb, még-mindig-nem-hivatalos, hír. Bakka rajta van az osztályfőnöke listáján.

MIT MONDJAK?

Annyira remegett a kezem, hogy nem tudtam a telefont felvenni, amikor a férjem hívott.

A JÓ HÍR?

Ez a hiszti kifejezetten jó volt háromnapos rapid fogyókúrának…

6 megjegyzés:

Ágnes írta...

Ne csináld, te ilyenkor fogysz? Nekem az ilyen esetek a tuti hízás beindítói, mert én csak akkor nem hízom, ha nagyon odafigyelek, és egyszerre egy dologra tudok nagyon odafigyelni...

Amúgy örülök, hogy Bakkát felveszik!

Magdaléha írta...

huhhh. Nálunk így keletkeztek 33 fős osztályok.
Mi körzetesek vagyunk, tehát bekerültünk. Eredeti tudomásunk szerint 46 körzetes volt az iskolába. Tök jó, mert persze vannak tesók is, de akkor is huszonpárfős osztályok lesznek.. Itt mindig két osztályt indítanak, fizikálisan ennyi a hely az iskolában.
A kétnapos beiratkozás első délutánjáig 59 körzetes jelentkezett az iskolába. Időközben megszaporodtak a környékbeli gyerekek... És még nincs vége a harcnak, mert én is ismerek olyat aki küzd, hogy bekerüljön..
Persze körzetesként könnyen zúgolódom... De a saját gyereke érdekeit nem tekinti senki??? Hogy indul majd az év? Kilencfarkú macskával jár majd be a tanítónéni, hogy a fiam-típusú gyerekeket kordában tartsa?
Bocsi, csak tudod van "másik oldal is". /ÉS természetesen ezt a kommentet nem ellened szántam, csak ahogy te három napig görcsöltél hogy a lányod TESTVÉRKÉNT bekerüljön /szerintem ez 100-os % érv: igenis a tesók kerüljenek egy iskolába!/, én még ki tudja meddig fogok idegeskedni, hogy vajon meddig tornázható még fel egy osztálylétszám, ami elvileg 27-nél több nem is lehetne.../

Daniella írta...

Magdaléha: pontosan értem, mit mondasz. Nálunk nemcsak a körzetesek, hanem a városban lakó gyerekek száma nőtt meg hirtelen... + az önkormányzat átvariálta (és elnézte a körzetet). három: 1 négyzetkilométeren belül 5 jó iskola van. mindegyikbe vinném a gyereket, csak UGYANABBA járjanak...
az osztálylétszám? 32!!!

noiannája írta...

és ez még csak az általános...mire egyetemre mennek, olyan karcsú leszel, mint egy núbiai táncosnő.

gneke írta...

Debrecenben már a jelentkezési lapon azt is fel kell tüntetni, hogy mikor történt az adott lakcímre a bejelentkezés. (szerintem jogos)mert hirtelen mindenkinek lesz rokona, ismerőse abban a körzetben.
Nálunk a suliban az egyetlen tuti biztos dolog volt, hogy testvérgyereket felvesznek. (családjogi törvény!)Viszont csak abban az esetben, ha tényleg egy időben járnak, azaz nyolcadikos gyerek tesóját vagy hatosztályosba készülő hatodikos tesóját is már elutasíthatták. Van még miért izgulnunk pár év múlva.

Tanár írta...

A 32 fős osztály még mindig jobb mint a semmi.
Nálunk (Kistarcsán) a következő történik:
A gimnáziumot bezárják a 246 diák és 24 tanár + tech. személyzet röpül.
A két általános iskolát (381 és 445 diák) összevonják az egyikbe (ahol sok a HHH-s gyerek), a másikból lakópark lesz. A felesleges tanárokat kirúgják.
Az óvodába 66 fővel többen járnak mint az engedélyezett létszám.
A bölcsődére nem tellett 30-40 m Ft önrész a 2 mrd Ft-os költségvetésből, ezért nem lesz.
Az ittlakók 90%-át nem érdekli az egész.
Jogilag minden szabályos történik. :(
Ez egy 13.000 fős város (!) az agglomerációban.
A jövő héten döntenek a hitelfelvételről egy tornacsarnokra, amit a jövőre bevezetésre kerülő ingatlanadóból finansziroznak.