2011. november 9., szerda

Erről már írtam?

Az egyik kolléganőmmel beszélgettünk tegnap, és jólesően állapítottuk meg, milyen szívás mostanában az oktatás nevű sikerágazatban nyomulni.

És akkor eszembe jutott, hogy voltak nekem más ötleteim is.

Évek óta boldogítom a férjemet különböző növénytermesztési és állattenyésztési ötleteimmel.

Azt hiszem, hogy a paprikamalommal kezdődött, még Érden. Az volt a tervem, hogy megveszem a közeli rétet, ott paprikát termelek és a paprikamalmommal szépen megőrlöm. És akkor milyen jó lesz nekünk. Persze a kisstílű férjem, nem vett nekem földet.

Aztán már nagyobbat álmodtam, és a helyi piacon a gyerekekkel együtt megalkudtam egy irtó édes kis mangalicadisznóra. Persze a férjem nem engedte, hogy hazavigyük. Szép látvány volt, ahogy a behergelt gyerekeket rángatta el a disznótól.

A disznóról viszont eszembe jutott a szarvasgomba. A kertben lehetne szarvasgombát növeszteni. A mindentudó barátnőm azt mondta, hogy mogyoróbokor kell hozzá. Eddig el is jutottunk. Három gyönyörű bokrunk lett nagyon gyorsan.

Aztán elköltöztünk.

Az eladó családjának volt két kutyája, és a kert meredek részét le is kerítette az állatoknak. Csak kicsit nagyobb ez a terület, mint a gyerekek számára fenntartott rész. De fontos, hogy az ember prioritásai a helyén legyenek. Mondjuk az én gyerekeim nagyon örültek, hogy van egy saját szánkópályájuk. Én viszont azon agyalok egy éve, hogy mit is csinálhatnánk a mini-domboldalunkkal.

És akkor eszembe jutott a kézenfekvő megoldás: szőlőt fogok telepíteni. Őszintén mondhatom, a férjem repesett az örömtől. Pláne, amikor megtudta, hogy az ő feladata lesz a keletre néző dombból déli lejtőt csinálni. Gondoltam áthordatom vele.

Egy szó mint száz, a szőlőről sem lehet szó.

Aztán pár hete beszélgetést kezdeményezett a férjem. Elmesélte, hogy beszélgetett a szobatársával a munkahelyén, és arra jutottak, hogy akkor beszállnak a dinnye-bizniszbe.

Mit mondjak? Szóhoz sem jutottam. Dinnye? Az a nagy zöld gyümölcs, ami nyaranta hegyekben hever az út szélén?

Igen az. És a férjem dinnyézni akar. Úgy négy hektárnyi földterületen.

Természetesen, jó feleségként teljes támogatásomról biztosítottam. Az alábbi feltételek mellett:

1. Nem kell semmilyen dinnyével kapcsolatos tevékenységben részt vennem.
2. Beleértve a dinnye evést is.
3. Kapok 20 tő szőlőt és egy déli lejtőt.

PONT DINNYÉT?!

NEM IS SZERETEM A DINNYÉT…

9 megjegyzés:

Csimotanya írta...

Mi a fokhagyma bizniszt fogjuk kipróbálni...az én férjem azt tervezi egész télen erre készülünk...lélekben...én fogom kapálni...ezt is tervezi:)

noiannája írta...

te csak írjál, daniella, abban vagy a legjobb.

Cserny Timi Pookah írta...

istenkém, végre még egy ember rajtam kívül, aki nem szereti a dinnyét :)

Márta írta...

Mielőtt elkezdeném, elmondom, hogy öt gyerekünk van.
Az én férjem először diszókat, aztán libát-kacsát-tyúkot akart tartani, később nyérc-tenyésztésbe fogott volna, ha hosszasan le nem beszéltem volna. Végül a bio-giliszta tenyésztésbe beleegyeztem.
Vett - nagyon sok pénzért - "gilisztatelep"-eket, szép lila műanyag dobozokban, majd kiderült, hogy egyikben sincs egy fia giliszta sem. Az eladó persze eltűnt (a pénzünkkel együtt).
Azóta nem tervez mezőgazdasági tevéknységet.

Márta írta...

Bocsánat: "disznókat"

Olga írta...

Es a bicajosfutarsag? Arrol teljesen letettel?

Daniella írta...

na látom, vannak még ötletek.
és a gomba? van pincénk...

Amaranta írta...

Levendula? Az bírja a szárazságot, csak első évben kell locsolni. Ha elég széles a tőtáv, akkor csak lenyírod közte a füvet, vagy az sem. Én meg azt szeretnék, aköves, semmire sem jó, nyáron fűkiég enyhe lejtőnkre...

Névtelen írta...

Gombat lehet kapni mar kartondobozban akar a Cora-Auchan-Tesco haromszogben is, kb. 1000 ft egy doboz, mi a kamraban termesztettunk:) kijott belole kb. egy gombalevesre valo, ez az ostermeloi buszkesegunk apolasahoz pont eleg volt:)

Judit