1. Jó tudni, hogy miért is nem akarja megcsinálni a leckét. Ha azért, mert nem ért valamit, akkor hosszú távon jobban járunk, ha megpróbáljuk elmagyarázni neki. Rövid távon mondjuk ez a megoldás észveszejtő lehet…
2. Ha nem akarunk jó néhány évre házifeladat-rabszolgák lenni, akkor jó tisztázni a gyerekkel, hogy a házi feladat alapértelmezésben a gyerek feladata. És csak vészhelyzetben csinálhatjuk meg neki.
3. Jó, ha tudjuk, hogy hol tartanak, mit tanultak, hogy olyan információt ne tartalmazzon a házi feladat, amiből nyilvánvalóvá válik, hogy nem a gyerek csinálta.
4. Ne írjunk közvetlenül bele a gyerek könyvébe és füzetéből. Másoltassuk le inkább vele az előre leírt megoldásokat. Színezős és összekötős feladatokat viszont mehetnek. [Bár egyszer A. beleírt Pepe matek könyvébe. És szerintünk nem vette észre a tanító néni. Mondjuk a balkezes férjem jobb kézzel oldotta meg a feladatot. MERT ILYEN RAVASZ!]
5. Hiába múlhat egy házi feladaton mondjuk egy év végi osztályzat, ne a csillagos ötös legyen a cél. A túl jó munka gyanús. A laza ötös alá-t célozzuk meg.
6. A kiselőadás a feladat, akkor jó ha elpróbáljuk otthon, vagy legalábbis bizonyosodjuk meg róla, hogy tudja-e a gyerek, mi van az előadásban.
Mit hagytam még ki?
5 megjegyzés:
Amikor a házi feladat gyűjtőmunka?
kérjük kölcsön valakitől, aki már korábban megcsinálta?
a legnehezebb rész szerintem az utolsó mondatod, hogy mindig örömmel...:).
Ez jó ötlet Daniella!
amikor én jártam iskolába, akkor nagyon Kati, a szomszád lány nagyon gondos volt. az ő levélgyűjteményét adtam be. aztán kiderült, hogy zsolti az elsőről szintén azt használta...
Megjegyzés küldése