2011. október 12., szerda

A bejegyzés, amelyben taktikát váltok!

Pepének és Bakkának az angoltanárnője beteg lett. Helyesítő bácsit kaptak. Akiről akkor szereztem tudomást, amikor Pepe jelentette, hogy egyes lett a testrészekből írt szódolgozata. És, hogy leszúrták, hogy lehet egyese angolból, amikor angoltanár az anyukája.

Először emelkedjünk felül azon a tényen, hogy bár úgy tűnik a gyerekek elterjesztették az iskolában, hogy angoltanár vagyok, nem vagyok angoltanár. Nem is lehetek, mert nem tudok angolul. DE ERRŐL MAJD KÉSŐBB.

Először annak kellett utánajárnom, ki is ez a helyettesítő bácsi.

Pepe válasza: Senki mamika. Nem fontos.
Bakka válasza: Helyettesítő bácsi? Egy morcos öregember. Akinek a feje a plafont simogatja.

Első tanulság: Annyira örülök, hogy a lányom is iskolába jár. Így legalább a lényeges információkat megkapom. Mert hogy a férjem is jelentkezett, hogy a helyettesítő bácsi bent volt a szülői értekezleten. És azt mondta, hogy 20 éve tanít angolul. És akkor itt idézem Papikánkat szó szerint: „Ami azt jelenti, hogy körülbelül veled egyidős!”

Köszönjük, Papika!

Morcos öregasszony vagyok ezek szerint. Mondjuk ez nem új…

Második tanulság: A szódolgozat miatt hiába állítja a helyettesítő bácsi, hogy életkori sajátosságoknak megfelelően tanítja az angol az alsóban, nem tanít úgy. MERT MEGGYŐZŐDÉSEM, HOGY ALSÓ TAGOZATBAN TELJESEN FELESLEGES SZÓDOLGOZATOT ÍRATNI A GYEREKEKKEL.

Harmadik tanulság: Nem vagyok hajlandó ezt a kesztyűt felvenni. Nem fogok bemenni beszélni senkivel. És azt sem fogom megtenni, amit Pepe kért. Idézem: „Mamika, állítólag a szülők írhatnak valami kérvényt a tanárnak, ha azt akarják, hogy ne nézzék a gyerekük helyesírását a szódolgozatban. Írhatnál nekem egy ilyen kérvényt.”

Hát nem fogok.

És akkor térjünk vissza ahhoz a tényhez, hogy bár nem vagyok angoltanár, de tudok angolul. És határozott véleményem van arról, hogyan kellene alsóban angolul tanítani a gyerekeket. És ezért nem vagyok hajlandó falazni az iskolának, és hétvégenként testrészek magolásával tölteni az időnket. És nem vagyok hajlandó drillezni a gyereket, hogyan kell leírni a különböző angol szavakat. Így taktikát váltottam: Nem tudok angolul. Ezért az angoltanulás egy olyan területe az életnek, ahol nem tudok segíteni a gyerekeknek. És Papikánk sem tud angolul. És senki a családban. Oldja meg az iskola egyedül ezt a szódolgozat dolgot.

És nem gond az egyes.

Miután mindezt végiggondoltam, bementem a DINÁ-ba, hogy megnézzem a gyerek egyesét. Egyetlen jegye van angolból: egy négyes. Szódolgozatra.

Tök jó, hogy nem fárasztottam liliomlelkemet szótanulással. De hazudnék, ha azt mondanám, hogy értem a dolgot.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Én nagyon utálom a szódolgozatokat!!!
2tanba járnak a gyerekek...ha akarjuk, ha nem...német...már elsőben "szódolgozatra" magoltattuk őket úgy hogy se írni, se olvasni nem tudott....most 4.-es...több tucat szódogán vagyunk túl...viszont többet tud németül , mint a bátyó aki alsóban még nem 2tanba járt...szóval nem tudom mi a jó...

martine írta...

Ez olyan micimackós bejegyzés volt :) Nagyon jól tudok angoltudást rejegetni, nem adnád kölcsön a tiédet, amíg úgysem használod?

Daniella írta...

oké!

Ditke írta...

Csak egy kérdés: mi a fene az a drillezés??
Én tényleg nem tudok angolul (illetve csak felhasználói szinten) de a gyereknek van valami órája a suliban amit úgy hívnak hogy drilling és a szótár szerint valami fúrás-faragást jelent, de kis versikéket küldenek haza amit meg kell tanulni. A kettő valahogy nem áll össze...
Hálás lennék ha kisegítenél, köszi! :-)

A szódolgozatokat én is mindig utáltam amúgy, egyszer totál elfelejtettem hogy írunk és mikor szétültetett minket óra elején a tanár annyira bepánikolva kértem a mögöttem ülőt, hogy súgjon majd, hogy amikor hátrafordultam megnézni, hogy mi ír, lemásoltam a papírról a nevét... Nem voltam valami jó puskázásból :-)

Csaba írta...

Kedves Daniella!

Nem értek veled egyet.
Mi is írtunk, s nem volt belőle gond.
Barátaim gyermekén látom, hogy leírja a szavakat - ahogy hallja!
Mert senki nem magyarázta el, hogyan kell leírni. Ha ez a helyzet nálatok, akkor - sajnos - kell az otthoni "kiegészítés".
Ugyanakkor feleslegesnek érzem az egész felsős nyelvtant, valamint a kötelező olvasmányok nagy részét. _Sehol_ nem fogja használni.
Értelmesebb lenne megismertetni őket a "gazdasági" környezettel: posta, hivatalok, kamat, fizetés, ügyintézés, stb.
Középiskolában: vállalkozási ismeretek.